پیام مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت عید سعید مبعث

آزاده سلیمان نژاد: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت عید سعید مبعث پیام تبریکی را صادر کرد. به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان،‌حجت الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت عید سعید مبعث پیام تبریکی را صادر کرد که متن آن را در ادامه […]

آزاده سلیمان نژاد:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت عید سعید مبعث پیام تبریکی را صادر کرد.
به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان،‌حجت الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت عید سعید مبعث پیام تبریکی را صادر کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید…
“از حراء آیات رحمان و رحیم آمد پدید با نخستین حرف قران کریم آمد پدید
صوت اقرآ بسم ربک می رسد بر گوش جان یا که از کوه حرا خلق عظیم آمد پدید
با سلام و درود به پیامبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت محمد مصطفی (ص) و امام عصر حضرت بقیه‌الله الاعظم و نائب برحقش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)
۲۷ رجب المرجب سالروز طلوع خورشید درخشان بعثت، به بار نشستن باغ رسالت ، برانگیخته شدن پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و یادآور یکی از شیرین‌ترین روزهای تاریخ بشریت است.
روزیست که به فرمان خالق یکتا حرا نور باران شد و گل سرسبد بوستان هستی، حضرت محمد مصطفی (ص) و آخرین فرستاده الهی بر کوه نور ایستاد و به پیامبری مبعوث شد.
باران «اِقرأ» بر صخره ها و کوه های تفتیده سرزمین وحی باریدن گرفت و نعمت بعثت بر فخر کائنات و گنجینه اسرار خدایی ارزانی شد.
سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است. واقعه بعثت، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان دارد. بعثت در حقیقت، نقطه آغازین اسلام است. دین اسلام که در سال‌های نخستین خود با پیروانی اندک و در شرایط سخت آغاز شد، بعدها در سراسر جهان انتشار یافت و دل‌های فراوان را به‌سوی خود جذب کرد. بعثت رسول خدا (ص)، حکایت پایان‌یافته‌ای نیست. حکایت امروز و فردای ماست. همه انسان‌های دیروز و امروز و فردا مخاطب اویند که فرمود: «قو لوا لا اله الا الله تفلحوا» آری! رستگاری، نتیجه حتمی توحید است.
بعثت رسول خدا (ص)، ازنظر تاریخی، فقط یک‌بار و در چهارده قرن پیش رخ‌داده است، ولی این حادثه، برخلاف دیگر حوادث تاریخی و دیگر بعثت‌ها، یک حادثه تمام‌شده نیست، بلکه فرآیندی است که همواره دوام و جریان دارد.
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند : ملت ایران ، امت اسلامی و همه بشریت امروز بیش از هر زمان دیگری به درسهای پیامبر اعظم (ص) یعنی درس اخلاق ،رحمت و کرامت ، علم آموزی ،وحدت، عزت ،جهاد و مقاومت نیازمند است
بعثت، انقلاب بزرگ بر ضد جهل، گمراهی، فساد و تباهی است.
بعثت، پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی است.
بعثت، تجلی انوار الهی طلوع خورشید درخشان خاتمیت است.
تفسیر چگونه زیستن برای انسان، معنویت و توجه به مبدأ آفرینش میوه بعثت رسول‌الله است.
عید سعید مبعث، آغاز راه رستگاری و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت است که این روز عزیز را به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم