معرفی طرح “ابربازی” به عنوان الگوی ابتکاری در کشور

رئیس اداره تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اجرای طرح ابربازی ها را به عنوان یک الگوی ابتکاری و مفرح در سطح استان عنوان کرد. نفیسه گلشیرازی درباره ابربازی اظهار کرد: طرح ابربازی در اردیبهشت رونمایی شد اما متاسفانه با توجه به شرایط کرونایی، امکان برگزاری نبود و نتوانستیم در سطح شهر استفاده کنیم. […]

رئیس اداره تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اجرای طرح ابربازی ها را به عنوان یک الگوی ابتکاری و مفرح در سطح استان عنوان کرد.

نفیسه گلشیرازی درباره ابربازی اظهار کرد: طرح ابربازی در اردیبهشت رونمایی شد اما متاسفانه با توجه به شرایط کرونایی، امکان برگزاری نبود و نتوانستیم در سطح شهر استفاده کنیم.

وی افزود: نیاز است مسئولان شهری با این بازی ها آشنا شوند زیرا نمونه کشوری ندارد لذا طی جلساتی که با مسئولان داشتیم، اطمینان داده ایم که استفاده از ابربازی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است، چون این بازی ها قابلیت ضدعفونی دارند.

وی تاکید کرد: طی برنامه ای که معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) برای کارکنان مرد برگزار کرد نیز جلسه ای با اعضای کمیته ای متشکل از استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان و تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان برگزار و ابربازی ها معرفی و مورد استقبال واقع شد.

وی با بیان اینکه مسئولان استانداری از ابربازی ها به عنوان یک طرح کشوری نام برده اند، ادامه داد: مدل بازی های خیابانی که سال گذشته در قالب برنامه تابستانه و با شعار “شهر فعال و شهروند شاد” مورد توجه قرار گرفت، نمونه کشوری نداشت که از همان زمان بر آن شدیم تا ابعاد بزرگ این بازی ها را سفارش دهیم.

به گفته گلشیرازی، شناسنامه ابر بازی ها آماده شده که شامل اطلاعاتی چون مهد بازی، ابعاد و هدف از انجام آن است که به هر بازی الصاق شده است.

رئیس اداره تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: طی گفتگوهای انجام شده، مقرر شد با معرفی کامل این برنامه در استانداری و موافقت مسئولین، در تمام شهرهای استان اجرای ابربازی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه روز درختکاری با شعار “بهار بکاریم”، گفت: با توجه به اینکه در برخی محلات امکان کاشت درخت وجود نداشت، با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ ویژه برنامه ای با حضور کارشناسان فضای سبز به مناسبت روز درختکاری در تعدادی از محلات این منطقه اجرا شد.

گلشیرازی در تشریح این برنامه گفت: قطاری که در ناژوان همیشه استفاده می شد، به صورت کودکانه با جملاتی که به  مفهوم ارزش درخت برای شهر و شهروندان اشاره داشت، آذین شد و پس از حرکت در چند محله به اطشاران رسید.

وی تصریح کرد: در محوطه حدفاصل آپارتمان های اطشاران، برنامه ای با محوریت درختکاری اجرا شد که مورد استقبال اهالی محل واقع شد و شور و نشاط زیادی ایجاد کرد، ضمن اینکه این حرکت هیچ گونه تجمعی به همراه نداشت و پروتکل های بهداشتی رعایت شد.

به گفته رئیس اداره تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اجرای بازی های آپارتمانی جز برنامه های پرمخاطب بوده که به صورت کلونی برای مجتمع های بزرگ در فضای باز برگزار می شود و برای ایام نوروز نیز این طرح اجرا خواهد شد.

 نقشِ نادیده‌ها

عمارت هنرمند این روزها میزبان نمایشگاهی از آثار هاتف شرار است؛ هنرمند روشن‌دلی که نقشی از نادیده‌هایش را روی بوم نقاشی حک کرده است.

هاتف شرار درباره نمایش ۹ تابلوی نقاشی خود در عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: خواهر من نیز نابینا است و سال ۸۲ بود که به همراه او به کلاس نقاشی رفتم و نزد مرحوم احمدی نقاشی را آموختم. در ادامه برادرم هانی شرار با من کار کرد و تاکنون در دو نمایشگاه گروهی شرکت کرده و در حال حاضر نیز پنجمین نمایشگاه انفرادی خود را در عمارت هنرمند اصفهان برپا کرده‌ام.

وی با بیان اینکه دومین نمایشگاه خود را در اصفهان تجربه می‌کند، افزود: در این نمایشگاه ۹ تابلو که موضوع آنها بیشتر طبیعت است به نمایش گذاشته‌ام که حاصل حضور من در طبیعت و تصوراتم و حس لامسه و احساساتم در طبیعت بوده است. همچنین این نقاشی‌ها حاصل آموزش تئوری رنگ‌ها بوده چون هیچ تصوری از رنگ ندارم اما تئوری و تلفیق رنگ‌ها را به‌ طور کامل آموزش دیده‌ام.

این هنرمند نابینا درباره اینکه چطور با وجود شرایط خود خورشید و آسمان را نقاشی می‌کند، ادامه داد: من تنها نور و تاریکی را تشخیص می‌دهم و هیچ تصوری از رنگ ندارم، به خاطر همین با نگاه کردن به نور خورشید آن را مانند یک لامپ خیلی بزرگ و گرد می‌بینم و تشعشعات آن را احساس می‌کنم و آن را به همین شکل به تصویر کشیده‌ام. البته گاهی اجسام را به رنگ دلخواه خود نقاشی می‌کنم؛ مثلاً یک گندم‌زار را به رنگ سیاه می‌کشم چون آن را به رنگ تیره احساس می‌کنم.

شرار درباره طراحی پوستر روز جهانی نابینایان بیان کرد: این پوستر را سال گذشته به سفارش سازمان بهزیستی به مناسبت ۲۳ مهر روز عصای سفید و روز جهانی نابینایان طراحی کردم. شاید این پوستر از نظر تکنیکال چندان قوی نبود اما به گفته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور برای نخستین بار بود که یک نابینا طراحی پوستر انجام می‌داد که توسط وزیر تعاون رونمایی شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

وی درباره تأثیر خانواده‌اش در پرداختن او به هنر اظهار داشت: پدرم شاعر و مسئول چند انجمن ادبی در تهران است. همچنین برادرم استاد نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط و خواهرم نیز دارای دکتری ادبیات و شاعر است.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه نقاشی هاتف شرار می‌توانند تا روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶:۳۰ تا ۱۹ به عمارت هنرمند واقع در میدان شهدا، خیابان ابن‌سینا، کوچه دوم مراجعه کنند.