تهیه بانک اطلاعاتی اختلالات روانی در ۲۲۰ محله اصفهان

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک تیم ویژه برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای دوران پساکرونا و مسائل مربوط به اختلالات روانی به صورت عملیاتی فعال شده و در ۲۲۰ محله اصفهان شبکه سازی محله‌ای انجام داده است.

کوروش محمدی ظهر امروز (دوشنبه) در کنفرانس ویدئویی نمایندگان اصفهان و سن پترزبورگ در مورد تبادل تجربیات در زمینه پیشگیری، مدیریت و کنترل همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ اظهار کرد: ۱۲ ژوئن روز ملی فدراسیون روسیه را به ملت بزرگ روسیه، شهروندان شهر سن پترزبورگ و همچنین مدیران این شهر تبریک گفته و امیدوارم از نتیجه این دیدار مجازی به نتایج خوب و عملیاتی دست پیدا کنیم.

وی افزود: باور داریم که ملت‌های دنیا هنگام بحران تا زمانی که انسانیت برجستگی خود را نشان می‌دهد، همه زیر پرچم مهربانی، عشق و ارادت هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بحران جهانی کرونا همه ملت‌های جهان را به نوعی به هم نزدیک کرد و فاصله‌ها را کاهش داد، تصریح کرد: ارتباط بین اصفهان و سن پترزبورگ سابقه دیرینه دارد و خوشحالیم امروز جهانی گرد هم آمدیم تا با حضور مدیران شهری و پزشکی اصفهان با مدیران شهری سن پترزبورگ ارتباط و تعامل برقرار کنیم.

وی تأکید کرد: حضور سرکنسول روسیه در اصفهان و نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان نشان دهنده رابطه عمیق و معنوی بین دو شهر است؛ همه باهم بحران سنگینی را در دنیای امروز ظرف مدت چهار ماه پشت سر گذاشتیم و البته این بحران هنوز پایان نیافته است.

محمدی ادامه داد: امروز مایل هستیم در خصوص مبارزه با بیماری ناشناخته و مهلک کرونا مدیران در دو کلانشهر اصفهان و سن پترزبورگ تعامل برقرار کرده و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: گرچه در دو ماه گذشته اصفهان جز مناطق قرمز کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا بود، اما امروز به همت مدیران و شهروندان کلانشهر اصفهان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات انجام شده از مرحله قرمز عبور کرده و از اوج بیماری خارج شدیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان مشاوره آنلاین و رایگان به مردم درباره ویروس کرونا در فضای مجازی انجام شد، تصریح کرد: این رویه همچنان به صورت رایگان در اختیار مردم بوده و متخصصان داوطلب خدمات مشاوره‌ای را در این زمینه ارائه می‌دهند.

وی گفت: یک تیم ویژه برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای دوران پساکرونا و مسائل مربوط به اختلالات روانی به صورت عملیاتی فعال شده و در ۲۲۰ محله اصفهان شبکه سازی محله‌ای انجام داده است.

محمدی تأکید کرد: بعد از کرونا آمادگی داریم برای کاهش عوارض ناشی از این بیماری اقدامات لازم را انجام دهیم.