از سفر به بوئین میاندشت پرهیز کنید

فرماندار شهرستان بوئین میاندشت گفت: برای حفظ سلامت شهروندان از مردم تقاضا داریم به بوئین میاندشت سفر نکنند چرا که امکان انتقال ویروس کرونا از شهرستان‌های دیگر به این شهرستان وجود دارد.

محمدرضا توسلی با بیان اینکه مردم در ایام تعطیلات عید فطر و حتی در ایام غیرِ تعطیل از سفر به شهرستان بوئین میاندشت پرهیز کنند، اظهار کرد: اگر سفری به شهرستان انجام شود احتمال انتقال ویروس کرونا از شهرستان‌های دیگر به بوئین میاندشت وجود دارد، به همین دلیل برای حفظ سلامت شهروندان اماکن گردشگری و تفریحی شهرستان امکان استقبال از مهمانان را ندارد. به همین جهت تقاضا داریم از سفر به شهرستان بوئین میاندشت خودداری شود.

وی افزود: ایستگاه‌های سلامت را در راه‌های ورودی و خروجی شهرستان مستقر کرده‌ایم و هر فردی که وارد شهرستان می‌شود سلامت او بررسی و اگر علائم کرونا داشت برای آزمایش می‌رود. البته ممنوعیت ورود به اماکن گردشگری را داریم و ممنوعیتی برای سفر به شهرستان وجود ندارد و تنها تقاضا داریم که مردم به بوئین میاندشت سفر نکنند.

فرماندار شهرستان بوئین میاندشت با بیان اینکه وضعیت این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا سفید است، گفت: در پایش ۱۰۰ هزار نفری اگر تعداد افراد مبتلا در روز بیشتر از یک نفر نباشد وضعیت آن شهرستان سفید است و اگر تعداد مبتلایان ۳ نفر در روز باشد وضعیت زرد و اگر از ۳ نفر به بالا باشد وضعیت قرمز می‌شود.

توسلی ادامه داد: ۲۱ درصد جمعیتِ بوئین میاندشت را سالمندان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل سعی می‌کنیم از سفر به شهرستان خودداری شود. میانگین جمعیت سالمند کشور ۹ درصد و بوئین میاندشت ۲۱ درصد است که در نتیجه میزان جمعیت سالمندِ شهرستان ۲.۵ برابر از میانگین کشوری بالاتر است. تأکید داریم که خانواده‌ها به شهرستان سفر نکنند و حتی به دیدن اقوام خود نیایند تا سلامت شهروندان حفظ شود.