پسماندهای عفونی کرونا در اصفهان چگونه امحا می‌شود؟

مسئول برنامه بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان روند امحا و دفن پسماندهای عفونی بیماران مبتلا به کرونا را در بیمارستان‌های اصفهان تشریح کرد.

احمدشماعی زواره در خصوص روش‌های امحای پسماندهای عفونی در بحران کرونا اظهار کرد: به صورت میانگین روزانه ۱۲ تن پسماند در بیمارستان‌های استان اصفهان تولید می‌شود.

وی افزود: در بحران کرونا با توجه به تعطیلی فعالیت‌ اتاق‌های عمل و کاهش فعالیت بخش‌های غیرضرور بیمارستان‌ها شاهد افزایش محسوس پسماندهای عفونی، تیز و برنده در استان نبودیم.

مسئول برنامه بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان در خصوص روش امحای پسماندهای عفونی تیز و برنده بیمارستان‌های استان اصفهان ادامه داد: این امر مطابق با پروتکل‌های وزارت بهداشت به روش غیرسوز بی خطرساز پسماند در داخل بیمارستان‌ها امحا می‌شود. در این روش پسماندها را در کیسه زباله‌های مخصوص قرار داده و با بخار مرطوب توسط دستگاه‌های اتوکلاو و هیدروکلاو با دمای ۱۳۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه حرارت می‌دهند.

شماعی زواره گفت: دستگاه‌های اتوکلاو و هیدروکلاو به لحاظ مکانیکی، بیولوژیکی و شیمیایی تست روزانه و هفتگی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پسماندهای عفونی، تیز و برنده پس از امحا به شرکت‌های پیمانکار بخش خصوصی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل می‌شوند، ادامه داد: این زباله‌ها به محل جمع آوری و دفن پسماندهای عفونی در سجزی منتقل و با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به روش‌های استاندارد دفن می‌شوند.