دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان برترین‌های رتبه بندی تایمز

بر اساس نظام رتبه بندی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در بخش رتبه‌بندی جهانی دانشگاه های دنیا اعم از علوم پزشکی و غیر آن، موفق به کسب رتبه زیر هزار شده است.

در آخرین و جدیدترین اعلام نظام رتبه بندی تایمز در اردیبهشت ماه سال جاری، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش رتبه بندی جهانی، رتبه ۱۰۰۰_۸۰۱، در بخش مرتبط با شاخص های توسعه رتبه ۶۰۰_۴۰۱ و در بخش دانشگاه های مرتبط با سلامت رتبه ۲۰۰_۱۰۱ را کسب کرد.

همچنین این دانشگاه برای اولین بار در بخش مرتبط با شاخص های سلامت توسعه که مطابق با ۱۷ شاخص و اهداف است نیز توانست رتبه  ۶۰۰_۴۰۱ را کسب کند. این شاخص ها عبارتند از، سلامت و رفاه عموم مردم، کیفیت آموزش، برابر جنسیتی، اشتغال مناسب و رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیرساخت، کاهش نابرابری شهرها و جوامع پایدار، تولید و مصرف مسئولانه، عملکرد در خصوص کنترل اقلیم، صلح، عدالت و قدرت مشارکت در تحقق اهداف توسعه است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سومین رتبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز رتبه ۲۰۰_۱۰۱ بر اساس عملکرد مطابق با هدف سلامت و رفاه مردم است.

هدف رتبه‌ بندی جهانی تایمز سنجش میزان تأثیر مشارکت دانشگاه های جهان در دستیابی به اهداف توسعه پایدار SDGs سازمان ملل متحد(UN) است. رتبه بندی دوم تایمز پس از مشارکت تمام دانشگاه های سراسر جهان در مهرماه اعلام خواهد شد.