اقدامات فرهنگی، آموزشی و خدماتی جهاد دانشگاهی اصفهان در دوران کرونا

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: از همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با تمام ظرفیت و توان خود برای مقابله با این بحران به میدان آمد.

محمود مراثی به تشریح اقدامات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در دوران کرونا پرداخت و اظهار کرد: از همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با تمام ظرفیت و توان خود برای مقابله با این بحران به میدان آمد و اقدامات قابل توجهی در بخش های فرهنگی، آموزشی و خدماتی انجام داد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، یکی از ظرفیت های مهم این نهاد را در بخش معاونت فرهنگی و دو رسانه ایسنا و ایکنا برشمرد و افزود: این دو خبرگزاری در ایام شیوع ویروس کرونا تلاش کردند با تولید محتوای مورد نیاز مخاطبان، رسالت خطیر خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایسنا و ایکنای اصفهان طی دو ماه گذشته با تمام ظرفیت برای تهیه محتوای اثربخش در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و گزارش تصویری تلاش کرده اند، گفت: در کنار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، آموزش و امید بخشی با انتشار اخبار و گزارش های مختلف، به عنوان دو رکن مهم در دستور کار این رسانه ها قرار گرفت.

مراثی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته ۴۳۳ محتوا در مورد کرونا در ایسنا اصفهان منتشر شد، افزود: در فروردین ماه سال جاری نیز ۲۹۳ محتوا در مورد کرونا در ایسنا اصفهان منتشر شد که شامل اخبار تولیدی، پوششی، دریافتی، گزارش خبری، یادداشت، عکس و فیلم است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در دوران شیوع ویروس کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و آماده هرگونه کمکی به مدافعان سلامت مردم است، گفت: در روزهای ابتدای شیوع این ویروس، تعدادی از کارکنان جهاد دانشگاهی اصفهان به یاری جمعیت هلال احمر استان اصفهان شتافتند تا نخستین مرکز نگهداری بیماران بهبود یافته کرونا در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم، راه اندازی و آماده خدمت به بیماران شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به عضویت جهاد دانشگاهی در کمیته راهبردی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این ایام، ارائه خدمات از راه دور و تلفنی توسط مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی به شهروندان بوده است.

مراثی همچنین انجام نمونه‌گیری خون در منزل به صورت رایگان توسط آزمایشگاه تشخیص طبی این نهاد را یادآور شد و تصریح کرد: به منظور کاهش رفت و آمد شهروندان و کاهش احتمال شیوع ویروس کرونا، از طریق تماس با سامانه ۳۶۹۳۶ نمونه گیری خون متقاضیان به صورت رایگان در منازلشان انجام شد.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز مشاوره پزشکی تلفنی به مبتلایان به ویروس کرونا از طریق سامانه ۳۶۹۳۶ ارائه شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر دوره و وبینار آموزشی آنلاین توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان ارائه شد.