بدون ثبت نام برای دریافت سیم کارت، وام یک ملیونی پرداخت شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین کار برای پرداخت وام این است که بدون انجام ثبت نام برای دریافت سیم کارت، این وام یک میلیونی را به حساب سرپرستان خانوار بریزند و بعد از حساب خانوارها کم کنند.

حیدرعلی عابدی در خصوص نحوه پرداخت وام یک میلیونی به سرپرستان خانوار، اظهار کرد: مسئول اجرای این طرح اعلام کرد ما سیم کارت را به سرپرستان خانوار می‌دهیم تا خودشان به نحوی اعلام کرده باشند این وام را لازم داریم تا اگر فردا خواستیم از حساب آنان کسر کنیم و این افراد اعتراض نکنند. این صحبت قابل قبول نیست چرا که بر فرض وقتی یک کارمند در ماه ۲ میلیون حقوق می گیرد و شما می‌خواهید یک میلیون از این حقوق را یک جا به او بدهید مسلم است که کارمند ناراحت نمی‌شود و نمی‌گوید من این پول را نمی‌خواهم.

وی افزود: بنابراین بهترین کار این است که بدون انجام ثبت نام برای دریافت سیم کارت این وام یک میلیونی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کنند و بعد از حساب خانوارها کم کنند. اگر این کار را انجام دهند کسی نمی‌تواند از نظر عقلی و قانونی اعتراض کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ثبت نام برای دریافت سیم کارت علاوه بر اینکه سبب جمع شدن عده زیادی می شود و احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، سبب دردسر برای سالمندان هم می شود. مسئله فقط دریافت سیم کارت نیست، بلکه هر کسی که سیم کارت دریافت می کند مجبور است یک گوشی تلفن همراه هم بخرد و این امر سبب هزینه های اضافی برای خانوارها می شود.

عابدی خاطرنشان کرد: باید این طرح دریافت سیم کارت را لغو کنند و بگویند هر کسی که وام یک میلیونی را نمی‌خواهد اعلام کند تا بعدا شاهد اعتراض هم نباشیم.