مرد میانسال از کوه صفه اصفهان سقوط کرد

مرد ۵۵ ساله‌ای صبح روز یکشنبه از دره بادگیر بوستان کوهستانی صفه اصفهان سقوط کرد و در حالت نیمه هوشیار راهی بیمارستان شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز یکشنبه گفت: این حادثه ساعت ۷ و ۶ دقیقه بامداد امروز به آتش‌نشانی اعلام و تیم امداد و نجات کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ به محل اعزام شد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: این مرد حدود ۵۵ ساله برای کوهنوردی و از مسیرهای فرعی و تنها اقدام به صعود کرده بود که در دره بادگیر در محدوده توربین از ارتفاعی حدود ۱۵ متری سقوط کرد.

وی لغزندگی مسیر را احتمال سقوط این مرد میانسال دانست و بیان کرد: وی نیمه هوشیار بوده و قادر به تکلم نبود که به دلیل سخت گذر بودن محل سقوط، نیروهای آتش‌نشانی اقدامات اولیه امدادی را برای فرد انجام داده سپس توسط برانکارد وی را به پایین منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نجات این مرد ۲ ساعت به طول انجامید تصریح کرد: فرد حادثه دیده در حالت نیمه هوشیار برای اعزام به بیمارستان به عوامل اورژانس ۱۱۵ حاضر در محل تحویل شد.

وی تاکیدکرد: بارها از شهروندان خواسته‌ایم با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و نیز در هوای بارانی از کوهنوردی خودداری کنند.

کاوه آهنگران با اشاره به اینکه برای ایمنی کوهنوردان مسیرهای ناایمن و خطرناک مسدود شده است به شهروندان توصیه کرد: حتما از مسیرهای مشخص شده و مجاز صعود کنند و به مسیرهای فرعی وارد نشوند.

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، همه نقاط کوه صفه پیش‌تر با کمک شهرداری منطقه پنج و مدیریت این مجموعه گردشگری ایمن سازی، تابلوزنی و طناب‌کشی شده بود.

۲۷ فروردین ماه سال ۹۵ بود که مردی ۵۰ ساله در کوه صفه اصفهان براثر سقوطی که هیچ کس شاهد آن نبود به دلیل ضربه شدید به سر جان خود را از دست داد.

همچنین هشتم تیرماه سال ۹۶ آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عملیات ۲ کوهنورد ۲۶ و ۶۰ ساله که در دو مسیر متفاوت در حال صعود به این کوه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پایین سقوط کردند را نجات داده بودند.

۲۳ مهرماه ۹۶ نیز سقوط زن جوان حدود ۳۰ ساله از ارتفاعات کوه صفه شهر اصفهان عصر روز شنبه به مرگ او منجر شد.

سقوط زن حدوداً سی ساله از کوه صُفه شهر اصفهان در ۲۶ شهریور ۹۷ نیز مرگ وی را بدنبال داشت.

همچنین ۳۰ آبان سال گذشته در مردی حدود ۴۵ ساله از کوه صُفه اصفهان سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

۲۴ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۶۲۴ نیروی عملیاتی و ۹۰ نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.

کوه صفه با ارتفاع ۲ هزار و ۲۵۷ متر یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم اصفهان به‌شمار می‌آید که در جنوب این کلانشهر واقع شده اما در چند سال گذشته به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی، شاهد بروز سقوط از ارتفاع  بوده است.