نذر حجاب، شيوه ای نو برای مقابله با بدپوششی

نذر حجاب، شیوه ای نو برای مقابله با بدپوششی

اگر هر فرد مسلماني بتواند يک يا چند نفر را با تکيه بر اين نذر با حجاب کرده و از راه انحراف و کجروي باز دارد در مدت بسيار اندک دغدغه و چالش حجاب و عفاف از جامعه اسلامي برطرف شده و نقشه دشمن نيز در اين خصوص با شکست مواجه مي شود.

در طرح نذر حجاب، اگر هر شخص بتواند یک یا چند فرد بد پوشش را با حجاب کرده و از راه انحراف و کجروی باز دارد در مدت بسیار اندک دغدغه و چالش حجاب و عفاف از جامعه اسلامی برطرف شده و نقشه دشمن نیز در این خصوص با شکست مواجه می شود.
خبرگزاری پلیس به نقل از حمید رضا محمدی، خبرنگار و کارشناس رسانه نوشت: همانطور که می دانید نذر کردن و نذری دادن در بین ایرانیان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است. امروزه نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه اقلیت های مذهبی نیز برای برآورده شدن حاجت ها و باز شدن گره های زندگی خود نذر می کنند. نذر کردن به نوعی عهد بستن با خداوند برای انجام کاری در قبال برآوردن شدن حاجت و خواسته خود است.

نذری نو برای باحجاب کردن بانوان بدپوشش
شاید پویش های مختلفی که با عنوان نذر حجاب در فضای مجازی به راه افتاده را دیده باشید. همه این پویش ها البته که خوب هستند اما هیچ کدام برای با حجاب کردن افراد بد پوشش نبودند و به طور مثال نذر کردن برای تهیه چادر و هدیه دادن آن به افراد نیازمند و مسایلی از این دست بود.
در یادداشت حاضر قصد دارم نذری نو با هدف با حجاب کردن بانوان بد پوشش را به همه کسانی که دغدغه حجاب و عفاف در جامعه اسلامی را دارند پیشنهاد کنم و از همه مردم عزیز در هر پُست و مقام ، جایگاه و شغلی که هستند می خواهم که از همین الان به این موضوع توجه ویژه کرده و بخشی از نذرهای خود را به این امر اختصاص دهند و به پویشی بزرگ به نام نذری برای با حجاب کردن افراد بد پوشش بپیوندند.
معتقدم اگر هر فرد مسلمانی بتواند یک یا چند نفر را با تکیه بر این نذر با حجاب کرده و از راه انحراف و کجروی باز دارد در مدت بسیار اندک دغدغه و چالش حجاب و عفاف از جامعه اسلامی برطرف شده و نقشه دشمن نیز در این خصوص با شکست مواجه می شود.

چگونه نذر حجاب کنیم؟
هر کس می تواند از امروز تصمیم بگیرد هر ماه بخش کمی از درآمد خود را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کنار گذاشته و یا به پایگاه هایی که در این خصوص کار فرهنگی انجام می دهند اختصاص دهد. نذرهای زیادی را می شود در این خصوص انجام داد.

۱-شما می توانید با نذری که کرده اید و پولی که کنار گذاشتید به هر تعدادی که وسعتان می رسد روسری، مانتو، مقنعه و ساق دست و جوراب با رنگ های شاد و مدل های جوان پسند را تهیه و به افراد بد پوشش هدیه دهید.

۲-شما می توانید با نذری که در خصوص با حجاب کردن افراد بد پوشش و ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی کردید و کمک به حفظ هویت و اصالت زن ایرانی کردید و با پولی که در این خصوص کنار گذاشتید یک یا چند جلد کتاب خوب در این زمینه را تهیه و به یک یا چند فردی که از حجاب مناسبی برخوردار نیستند هدیه دهید. می توانید در لابلای کتاب برایش در یک جمله بنویسید: « شما از سوی امام زمان (عج) انتخاب شدید.» فقط همین یک جمله کافی است تا احساسات او را برانگیخته کنید. شما می توانید برای تشویق بیشتر یک بلیط سفر به مشهد مقدس یا زیارت حرم حضرت معصومه (س) را در لای کتاب قرار دهید. مطمئن باشید که شما کارتان را در این خصوص انجام دادید و اثرات فراوان آن را در زندگی خود خواهید دید.

۳- اگر در فضای مجازی فعال هستید می توانید نذر کنید که هر ماه یک مطلب علمی و اقناعی در خصوص حجاب و عفاف و آثار و فواید آن در صفحه شخصی خود منتشر کنید. شخصیت های مطرح و معروف در حوزه های علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی که با حجاب هستند را معرفی کنید و هر کس که عکس با حجاب خود را در فضای مجازی انتشار دهد را بولد کنید و به عنوان چهره برتر نمایش دهید.

۴-اگر مغازه دار یا راننده تاکسی بوده و یا هر شغلی دارید که با مردم به خصوص با بانوان و دختران جوان در ارتباط هستید با خود نذر کنید اگر به هر فرد بد پوششی که حجاب خود را درست کند به او تخفیف داده و یا بخاطر این کار ارزشمندی که می کند خدمات رایگان به او ارائه کنید.

۵-اگر عکاس هستید با خود نذر کنید که به همراه چند خانم در سطح شهر به گشت زنی پرداخته و به افراد بد پوشش یک روسری داده و به آنها بگویید که اگر اجازه می دهند یک عکس با حجاب کامل گرفته و به صورت رایگان به او هدیه دهید و با این جمله که شما با حجاب زیباتر شده اید از او بخواهید عکس خود را با ظاهر قبلی خود مقایسه کرده و هر کدام بهتر بود آن را انتخاب کند.