دعوت بریکس از رئیس جمهور ایران

برای رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسئولانه همه طرف‌ها از جمله آمریکا به برجام تلاش می‌کنیم، ایران مبتنی بر منافع ملی خود و مفاد مصرح در برجام گفت‌وگو می‌کند و مسیر دیپلماسی را دنبال می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بر اساس دعوتی که از سوی وزیر امور خارجه پاکستان صورت گرفته، وزیر امور خارجه کشورمان همراه با هیات عالی رتبه اقتصادی به اسلام آباد سفر می‌کند.

ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها درباره فایل صوتی لو رفته از رابرت مالی مسئول سابق میز ایران در وزارت خارجه آمریکا و راهبرد آتی ایران در این زمینه، اظهار داشت: اینکه این فرد چه گفته مسئولیت دولت آمریکا است که روشنگری کند، اما ایران مذاکرات رفع تحریم‌ها را مبتنی بر مصالح ملی و به منظور احقاق حقوق ایران دنبال می‌کند.

وی گفت: خطوط قرمز ایران منافع ملی است و ما آماده پیگیری گفت‌وگوها و جمع بندی آن هستیم.

کنعانی افزود: نگاه ما به دولت آمریکا واضح است، ما هیچگاه مبتنی بر اعتماد با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کنیم و برجام هم محصول اعتماد ما به آمریکا نبود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: ادامه مذاکرات لغو تحریم‌ها هم مبتنی بر اعتماد ایران به آمریکا نیست، قرار بود که برجام امضا شود و نتیجه پایبندی آمریکا به برجام می‌توانست مبنای اعتماد نسبی باشد ولی آمریکا همین اعتماد نسبی را هم برای ایران ایجاد نکرد.

وی افزود: ما برای رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسئولانه همه طرف‌ها از جمله آمریکا به برجام تلاش می‌کنیم، ایران مبتنی بر منافع ملی خود و مفاد مصرح در برجام گفت‌وگو می‌کند و مسیر دیپلماسی را دنبال می‌کند.

کنعانی گفت: هر زمان طرف مقابل آماده باشد و ما از پایبندی طرف مقابل اطمینان حاصل کنیم، برجام قابل تداوم است و ما به عنوان تنها طرفی که مسئولانه رفتار کرد، آمادگی داریم تا برای تأمین منافع ملی کشور مذاکرات را ادامه دهیم.