تولید محتوا و رموز آن

فرزانه مستاجران به واسطه گسترش دنیای دیجیتال ،این روزها شغل های جدید زیادی وجود دارد که اگر قرار است در هر کدام موفق شویم باید مهارت های لازم را آموزش ببینیم. البته افردای وجود دارند که  بدون آموزش هم شروع به برخی از این مشاغل کرده اند و موفق بوده اند! گویی استعداد ذاتی در […]

فرزانه مستاجران

به واسطه گسترش دنیای دیجیتال ،این روزها شغل های جدید زیادی وجود دارد که اگر قرار است در هر کدام موفق شویم باید مهارت های لازم را آموزش ببینیم. البته افردای وجود دارند که  بدون آموزش هم شروع به برخی از این مشاغل کرده اند و موفق بوده اند! گویی استعداد ذاتی در این حرفه داشته اند. یکی از این مشاغل که این روزها طرفداران زیادی دارد، تولید محتوا است. شغلی با تلفیق نویسندگی و خلاقیت و سخنوری و … که گاهی با طنز همراه می شود و اتفاقا در این مواقع طرفداران بیشتری دارد.اما برای تولید محتوا باید چه مهارت هایی داشت و کسب کرد؟

با توجه به نیاز اساسی تولید محتوا در وب سایت ها و صفحات اجتماعی، همچنین مشغله بسیار افراد، نداشتن وقت کافی و یا دانش لازم برای محتوا نویسی، کار محتوا نویسی ایجاد شد. در واقع کار تولید محتوا نویسی یعنی اینکه افرادی از طریق کار تولید محتوا کسب درآمد کنند و این حرفه به یک شغل تبدیل شده است تا آنجایی که شرکت های مختلف تولید محتوا ایجاد شده اند و افراد بسیاری در این شرکت ها مشغول به کار اند.

اینکه بدانیم اصول کار محتوا نویسی چیست ما را در تولید محتوای هرچه بهتر کمک خواهد کرد. اینکه محتوایی بنویسیم که برای خوانندگان جذابیت های بیشتر داشته باشد و یا اینکه استراتژی های بازاریابی محتوا چیست، ماهیت کار محتوا نویسی چیست و چگونه است. تمامی اینها باید در کار تولید محتوا نویسی رعایت شود.

کپی نبودن محتوا تولید شده ، نوشتن عنوان جذاب و کاربردی مرتبط با محتوا، استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط ، نوشتن محتوا  با تعداد کلمه های مناسب، استفاده از لحن مناسب با توجه به نوع محتوا، شناخت مخاطبان در تولید محتوا موثر و کاربردی از مواردی است که در تولید محتوا بسیار موثر ومهم است.

در مورد هر موضوعی که قصد محتوا نویسی در آن را دارید، به روز و بسیار آگاه باشید.هر چه بیشتر درباره یک موضوع آگاهی داشته باشید، به ایده‌های ناب‌تری برای محتوا نویسی می‌رسید. برای محتوا نویسی برنامه داشته باشید و بر روی موضوعات و کلمات کلیدی تمرکز کنید که بیشترین میزان جستجو را داشته‌اند. تصور کنید اگر به جای خوانندگان بودید با چه کلمات کلیدی جستجو می‌کردید. در محتوا نویسی به ظاهر محتوا نیز توجه داشته باشید. پاراگراف‌ها را بشکنید و تا بیش از دو تا سه خط نباشند. بخش‌هایی که مهم هستند و نیاز به تاکید دارند، تاکید کنید. به عنوان محتوا به اندازه خود محتوا توجه داشته باشید. عنوان باید باعث کنجکاوی خواننده شود و حاوی کلمه کلیدی باشد.

وقتی تازه به عنوان یک محتوانویس شروع به کار کرده‌اید، ممکن است از قبل اطلاعاتی را که بازار به دنبال آن است، داشته باشید. محتوا نویسی درباره موضوعی که در آن اطلاعات خوبی دارید، پیشرفت کار شما را چند برابر می‌کند. تنها نگویید بلکه توضیح دهید که چرا این اطلاعات مهم است و چگونه می‌تواند به آنها کمک کند. درواقع به آنها راه‌حل‌های عملی نشان دهید. بازدیدکنندگان صرفا برای مطالعه محتوای شما وارد سایت نشده‌اند، بلکه برای رفع یک نیازهای خاص به سراغ شما آمده‌اند.

برای موفقیت در بازاریابی محتوا، مهم نیست که در چه حوزه‌ای محتوا نویسی می‌کنید، مهم این است که با ذهنیت درستی به سراغ تولید محتوا بروید. با عمل به توصیه‌های گفته شده، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری شما در بازاریابی محتوا به هدر نمی‌رود.

به هر حال اگر قرار است در دنیای کنونی پیشرفت کنیم باید رموز کسب و کار اینترنتی را نیز آموزش ببینیم و یا از افرادی که در این مشاغل پویا هستند کمک بگیریم تا بتوانیم کسب و کار خود را به روز کنیم.