۹ تولید کننده اصفهانی موفق به دریافت کارت کارفرمای سرآمد شدند

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: از مجموع ۵۹۰ کارفرمای دارای کارت زرین در این استان، ۹ نفر موفق به دریافت کارت کارفرمای سرآمد شدند. سیدعبدالوهاب سهل آبادی در جمع خبرنگاران در خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: صدور کارت کارفرمایی که نوعی ضمانت برای کارفرمایان محسوب می‌شود از ۱۰ سال […]

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: از مجموع ۵۹۰ کارفرمای دارای کارت زرین در این استان، ۹ نفر موفق به دریافت کارت کارفرمای سرآمد شدند.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در جمع خبرنگاران در خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: صدور کارت کارفرمایی که نوعی ضمانت برای کارفرمایان محسوب می‌شود از ۱۰ سال گذشته در این استان دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همه کارفرمایان استان اصفهان امکان ثبت‌نام برای دریافت کارت سرآمد را دارند، گفت: دارا بودن پروانه بهره‌برداری، تعداد نیروی کار مناسب، ارائه مدارک بهره‌وری و کنترل کیفی مستمر از ملزومات و شاخص‌های دریافت کارت سرآمد است و نداشتن تخلف از قوانین و مقررات استاندارد، عضویت در اتاق بازرگانی، نداشتن دعوای کارگری، حافظ محیط زیست و توجه داشتن به سلامت روان کارکنان مجموعه از دیگر شاخص‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه افرادی که کارت سرآمد را کسب می‌کنند باید ۳ تا پنج سال به صورت متوالی دارای کارت زرین باشند، افزود: هماهنگی و همکاری لازم با دستگاه قضایی برای صدور کارت کارفرمایان نیز انجام شد و این کارت در محافل حقوقی و اجتماعی بسیار کارآمد است.

وی با اشاره به هدف از تعریف و صدور کارت کارفرمایی سرآمد گفت: درجه دادن به کارفرمایان در این زمینه مورد توجه بوده است، تا کارفرمایان در طول سال‌ها فعالیت از جایگاه حقوقی ویژه‌ای برخوردار شوند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه کارت سرآمد کارفرمایی هر سال تعویض می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه باید هر سال تغییری مهم و شاخصی در مجموعه صنعتی و تولیدی رُخ دهد تا بطور مجدد کارت کارفرمایی سرآمد به تولیدکنندگان و صنعتگران اعطا شود.

سهل آبادی با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی نیز در سنجش کارفرمایان تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: در زمینه استفاده از فناوری‌های روز نیز امتیازاتی برای کارفرمایان در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ انجمن در کانون کارفرمایان استان اصفهان عضو هستند، افزود: راستی آزمایی داده‌های کارفرمایان از این انجمن‌ها استعلام می‌شود و می‌توان از ظرفیت کارفرمایان سرآمد برای بهبود شرایط دیگر صنایع نیز استفاده کرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: انتخاب ۹ صنعتگر و تولیدکننده برتر از بین همه شهرستان‌های استان انجام شده است و همه ابعاد برای این انتخاب در نظر گرفته شده است.

سهل آبادی خاطرنشان کرد: قانون کارهای سخت و زیان آور چالش پیش روی صنایع است.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون کارهای سخت و زیان‌آور به عنوان چالش پیش روی صنایع است گفت: در زمان حاضر نرخ بازنشستگی جامعه کاهش یافته و این امر خطرناک است؛ مشکلات زیادی با تأمین اجتماعی داریم که این موضوع را در حضور رییس جمهور نیز مطرح کردم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات اقتصادی حقوق بگیران با بیشترین چالش مواجه هستند، گفت: امروز کارگران در تأمین هزینه‌های درمانی خود درمانده‌اند و با مشکل مسکن مواجه هستند و هیچ بسته حمایتی مناسبی برای این قشر از جامعه وجود ندارد.

اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان، ۱۳ مهر امسال در سالن هزار نفری مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد.