۵۰ دستگاه میدل بأس تا مهرماه به شهرداری تحویل داده می‌شود

آزاده سلیمان نژاد: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به تازگی حدود ۱۰۰ دستگاه میدل بأس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری تحویل داده می‌شود. علی نور صالحی افزود: در مجموع با مشارکت بخش خصوصی و بازسازی ناوگان و […]

آزاده سلیمان نژاد: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به تازگی حدود ۱۰۰ دستگاه میدل بأس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری تحویل داده می‌شود. علی نور صالحی افزود: در مجموع با مشارکت بخش خصوصی و بازسازی ناوگان و اضافه شدن اتوبوس‌های جدید، تعداد اتوبوس‌ها به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد که امیدواریم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها تا مهرماه شرایط بهتری داشته باشیم و سرفاصله‌ها که به ۳۰ دقیقه رسیده است، کاهش یابد.

وی با بیان اینکه دوره ششم شورای اسلامی شهر در حوزه حمل و نقل ۴, ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده است، گفت: این میزان عدد و رقم اهتمام و توجه اعضای شورای اسلامی را به این حوزه نشان می‌دهد، در حالی که کل بودجه شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین گفت: ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۶ با ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال فعال بود که بعد از دو سه سال اخیر شیوع ویروس کرونا تعداد اتوبوس‌های شهر به ۶۰۰ دستگاه با عمر ۱۰ سال رسید.

وی در مورد طرح تشویق به ساخت هتل در شهر خاطر نشان کرد: طرح تخفیف ۹۹ درصدی در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید تا گردشگری در اصفهان رونق یابد، استقبال خوبی نیز در این حوزه برای ساخت هتل شده است.

نور صالحی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ادوار مختلف شورای اسلامی شهر، شفافیت در درآمدها بوده است، گفت: بعد از گذشت یک سال از عمر دوره ششم شورای شهر موضوع شفافیت در درآمدهای شهرداری و هزینه‌هایی که مردم در صدور پروانه ساخت پرداخت می‌کنند، عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در ارائه خدمات شهرسازی و صدور پروانه ساختمانی توافقات، دلال بازی و موارد بسیاری وجود داشت که موجب نارضایتی شهروندان شده بود، لذا این مهم دغدغه جدی دوره ششم شورای شهر بود که با اجرای طرح صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری سلیقه افراد در زمینه دریافت وجوهات حذف شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه‌داد: ایجاد سامانه سوت زنی اتفاق مبارک دیگری است که در طول یک سال گذشته در مدیریت شهری اصفهان راه‌اندازی شد، بر این اساس گزارش‌هایی که از سوی مردم ارائه می‌شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت که تاکنون مواردی که گزارش شده، صحیح بوده است، امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که اگر مردم روال مشکل‌زا و تخلفاتی را گزارش دادند، بتوانند نتایج آن را نیز مشاهده کنند.

علی نورصالحی در خصوص جزئیات روئوس اقدامات دوره ششم شورای اسلامی شهر، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته از عمر شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح‌هایی همچون طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح شفافیت فرایندها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به تصویب رسیده است.

به گفته وی بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرداری موظف شده است که نیازهای خود را تا جایی که شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی داشته باشد، از این طریق تأمین کند، وی افزود: ایجاد کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار در دوره ششم، از جمله اقدامات مهمی بود که برای اولین بار در شورای اسلامی شهر رقم خورد، در این راستا طی یک سال گذشته ۳۸ جلسه تشکیل شده است که راه‌اندازی دبیرخانه فرهنگی زاینده رود در راستای تبیین مطالبه بحق مردم و کمک به تسریع در بازگشت جریان دائمی آب به زاینده رود از مصوبات جدید و ابتکاری این کمیسیون محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی محور چهارباغ، گفت: پیرامون محور چهارباغ دغدغه زیاد است در این راستا گروه‌های مردمی پیشنهادات مختلفی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ارائه کردند که در شورای عالی که محور سیاست‌گذاری‌ها است تصویب شده است.

نورصالحی با بیان اینکه تبدیل چهارباغ به گذرگاه یک روال مرسوم در دنیا است، افزود: معتقد هستیم در محور چهارباغ کسبه باید به کار خود ادامه دهند، اما با توجه به اینکه چهارباغ به پیاده راه تبدیل شده است، رخدادهای فرهنگی اجرا شود. به گفته وی اتفاقات فرهنگی که در چهارباغ رقم می‌خورد، باید برای مردم جذاب باشد، در این راستا شورای تصمیم‌گیری که دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز در آن حضور دارند، باید برای اجرای برنامه در این محور تصمیم‌گیری کنند. نور صالحی خاطرنشان کرد: ساختمان جهان‌نما که سال‌ها قبل ساخته شده معضلاتی دارد که حوزه مالی شهرداری در حال برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات آن است. وی با بیان اینکه در احیای ضلع شرقی بدنه جهان نما ناهنماهنگی‌هایی بوده افزود: به همین دلیل طرح متوقف شده است، از این رو طرح به مزایده گذاشته شد که متقاضی نیز وجود دارد و قرار است هتلی ساخته شود. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد؛ احیای بدنه چهارباغ نیز در همان حد که اجرا شد متوقف شده است و برنامه‌ای برای ادامه آن تا میدان امام حسین (ع) نداریم، البته اگر خود مالکان تمایل داشته باشند، بر اساس طرح اجماعی میراث و شهرداری باید بازسازی را انجام دهند.