۵۰۰ واحد مسکونی روستایی اصفهان بر اثر سیل خسارت دیدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی این استان بر اثر سیل روزهای پایانی سال گذشته و فروردین امسال خسارت‌ جدی دیدند.

غلامعلی خانی روز یکشنبه افزود: برای بازسازی و احداث این واحدهای روستایی واقع در مناطق غرب استان و شهرستان‌های نطنز و اردستان تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: متقاضیان تسهیلات این واحدها پس از تشکیل پرونده به بانک‌های عامل معرفی و همچنین کار نقشه کشی و انجام سایر اقدامات لازم آن‌ها از سوی بنیاد مسکن شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با تاکید بر اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی، خاطرنشان‌ کرد: مقاوم‌سازی منازل روستایی برای پیشگیری از تخریب و خسارت به مردم آن مناطق لازم است که در این خصوص علاوه بر افزایش تسهیلات بانکی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال، سهمیه استان در خصوص این وام ها افزایش یافته است.

وی با بیان این که بیش از ۶۰ هزار مالک منازل روستایی در استان برای مقاوم‌سازی اقدام کرده‌اند، ادامه داد: در زمان حاضر ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

خانی تسهیل شرایط تخصیص وام‌های مقاوم‌سازی و بازسازی منازل روستایی را در سرعت این اقدام موثر بیان ‌کرد و گفت: همکاری بانک‌های استان اصفهان در سال‌های گذشته افزایش یافته و سخت‌گیری‌ها کم شده و این موضوع به سرعت بیشتر کار بازسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی کمک کرده است.

وی با بیان اینکه ستادهای مدیریت بحران روستاها با محوریت دهیاران برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیل تشکیل شد، اضافه‌کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کاهش خسارت ناشی از سیل با ستادهای مدیریت بحران روستایی و شهرستان‌ها همکاری می‌کند.

به گفته  وی تلاش همگانی برای مقاوم‌سازی بافت روستایی برای کاهش خسارت به مردم روستاها در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله لازم است و مسئولان محلی با ستادهای بازسازی مناطق روستایی و همچنین در امر مقاوم‌سازی همکاری کنند.

بارندگی‌ و سیل اخیر در غرب و جنوب استان اصفهان تاکنون ۷۲ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف منطقه خسارت وارد کرده است.