۳۰ میلیارد ریال برای مرمت مسجد جامع گلپایگان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان داشت: گلپایگان شهر تاریخ و یکی از محورهای اصلی توسعه تمدن اسلامی در غرب استان اصفهان به شمار می‌رود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به اصفهان، در جمع خبرنگاران گفت: مسجد تاریخی گلپایگان با بیش از ۹۰۰ سال قدمت، نمادی واضح از تمدن غنی ایران اسلامی در غرب استان اصفهان به شمار می‌رود. با توجه به نیازهای مرمتی در این مسجد تاریخی، ازجمله نفوذ رطوبت در دیواره‌ها، پشت‌بام و گنبد، امسال بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این مسجد در نظر گرفته‌شده و در صورت لزوم، اعتبارات بیشتری برای آن اختصاص می‌یابد.

ضرغامی ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم تا نمازگزاران به‌راحتی بتوانند در این مسجد ۹۰۰ ساله همانند نیاکانمان به عبادت بپردازند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان داشت: گلپایگان شهر تاریخ و یکی از محورهای اصلی توسعه تمدن اسلامی در غرب استان اصفهان به شمار می‌رود، لذا تلاش می‌کنیم تا با همیاری همکاران در وزارتخانه و در سطح استان، با توجه به تعدد آثار تاریخی و قدمت ارزشمند این آثار، شرایط را برای افزایش بودجه‌های مرمتی گلپایگان فراهم آوریم.