یک تمدید و یک تغییر در حوزۀ گردشگری اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از استمرار تعطیلی تأسیسات گردشگری استان اصفهان در ماه اردیبهشت و معاون گردشگری و سرمایه گذاری این اداره کل نیز از تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به میزبانی این شهر خبر داد.

فریدون اللهیاری اعلام کرد: همگان می‌دانند که اردیبهشت، ماهی است که «افسون اصفهان» می‌خوانندش، زیرا زیبایی‌های واقعی اصفهان را در اردیبهشت ماه می‌توان دید و این در حالی است که جریان مجدد زاینده رود این زیبایی‌ها را صد چندان کرده است. با توجه به مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا، تأسیسات گردشگری اصفهان به صورت داوطلبانه از نیمه اسفندماه و سپس به صورت کامل از پایان اسفندماه سال گذشته تا کنون تعطیل شده‌اند.

وی افزود: اگر چه بر اساس مصوبات جدید ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ۲۳ فروردین ماه شاهد فعالیت مجدد و گام به گام مشاغل هستیم، و همچنین محدودیت‌های تردد بین شهرها نیز در گام بعدی لغو شد، ولی با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از پر ترددترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، معتقدیم امکان ارائه خدمات به گردشگران در تأسیسات گردشگری و جاذبه‌های استان همچنان به‌دلیل خطر شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا زیبایی‌های اردیبهشت اصفهان را که امسال از یک سو با ماه میهمانی خدا همراه شده و از سوی دیگر با بارندگی‌های بهاری همراه است را به صورت مجازی به دوستداران فرهنگ و سفر معرفی کنیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، اللهیاری گفت: در صورت ادامه سیر نزولی شیوع ویروس کرونا، در انتظار مصوبات جدید ستاد مبارزه با بیماری کرونا برای آغاز تدریجی فعالیت‌های تأسیسات گردشگری استان با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، حداقل برای گونه‌های محدودی از گردشگری، همچون سفرهای کاری، علمی و تجارتی هستیم.

تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و صنایع دستی اصفهان

سیدعلی صالح درخشان، معاون گردشگری و سرمایه گذاری این اداره کل نیز اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و صنایع دستی اصفهان که طبق اعلام قبلی قرار بود از یکم الی ششم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شود، لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

وی با بیان اینکه رویدادهای گردشگری برای اصفهان حیثیتی است و تیر ماه را زمان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه گردشگری نمی‌دانیم، توضیح داد: در مکاتبات مختلف با وزارت میراث فرهنگی اعلام کردیم که خواهان جابجایی تاریخ برگزاری این نمایشگاه هستیم و قطعا برگزاری این رویداد به زمان دیگری موکول خواهد شد.