سید عزت لله ضرغامی:

گردشگری باید جایگزین نفت شود

گردشگری باید و می‌تواند جایگزین نفت شود. گردشگری مزیت اقتصادی دارد. مزایای بسیار زیادی دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همایش افق تحول ۹ که با عنوان «۱۰۰۰ روز خدمت با سید ابراهیم رئیسی» با حضور مدیران این وزارتخانه برگزار شد، طی سخنانی گفت: شهید رئیسی برای کشور یک نعمت بود و هرچه جلوتر می‌رویم خلأ وجود این عالم وارسته بیشتر احساس می‌شود. من با چهار دولت همکاری داشتم اما واقعاً باید بگویم شخصیتی مثل شهید رئیسی را کمتر دیده بودم و ایشان شخصیتی بی‌نظیر، عالم، کاردان و توانمند بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: من شخصاً افتخار می‌کنم در این دولت هزار روز در خدمت چنین شخصیتی بودیم. خدا ما را لایق دانسته که در دوره‌ای از تاریخ با مرحوم آیت‌الله رئیسی همکار بودیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سپس به تنوع قومیتی و تنوع موضوعات مختلف فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: اصل تنوع قابل قبول است و باید متناسب با تنوع موضوعات، نسخه مناسب ارائه دهیم. بسیاری از مدیران ممکن است این مسئله را ندانند در حالی که اساس تنوع زیبا است.

ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در جمهوری اسلامی، مدیریت مانند دو میدانی است و امروز ما بسیاری از مسائل این وزارتخانه را حل کرده‌ایم. نظام مسائلی که به تازگی در این وزارتخانه آماده کردیم با نظام مسائلی که روز اول به مجلس ارائه دادیم متفاوت است. این نظام مسائل را با مشورت صنوف و بخش‌های مختلف تبیین کردیم.

او در بخشی دیگر از صحبت هایش با اشاره به حوزه گردشگری گفت: گردشگری باید و می‌تواند جایگزین نفت شود. گردشگری مزیت اقتصادی دارد. مزایای بسیار زیادی دارد و در این باره باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد نتایج بسیار خوب این حوزه باشیم.