گذر شهادت در منطقه شش احداث شد

با بهره‌برداری از گذر شهادت دسترسی زائران گلستان شهدا از خیابان فیض آسان و ایمن شده است و تردد زائران با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه گذر شهادت (نبش خیابان‌های فیض و لسان‌الارض) به‌عنوان یک مسیر دسترسی به گلستان شهدا با اعتباری بالغ‌بر ۵۲ میلیارد ریال احداث شد، گفت: احداث این پروژه موجب تسهیل تردد زائران می‌شود.

علی باقری اظهار کرد: با توجه به درخواست خانواده شهدا و زائران گلستان شهدا، گذر شهادت (نبش خیابان‌های فیض و لسان‌الارض) به‌عنوان یک مسیر دسترسی به گلستان شهدا احداث شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی محوطه گلستان شهدا یا گذر شهادت شامل چهار ورودی از خیابان‌های فیض و لسان‌الارض به گلستان شهدا است، افزود: این مسیرها در گذشته مسدود بوده است و زائران برای تردد با مشکل روبه‌رو می‌شدند، از این‌رو با برنامه‌ریزی و اجرای این پروژه، این مشکل رفع شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان تاکید کرد: تردد و عبور شهروندان از خیابان فیض و لسان‌الارض نیز راحت تر شده است.

باقری با بیان اینکه این پروژه از شانزدهم اردیبهشت سال گذشته با مبلغ اولیه ۵۲ میلیارد ریال آغاز شد، گفت: چهار ورودی، پله و رمپ‌های پله‌دار (برای استفاده معلولان) برای این گذر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشخصات اجرای پروژه گذر شهادت ادامه داد: حجم خاکبرداری این پروژه حدود ۷۵۰ متر مکعب، سطح اجرای سنگ حدود ۱۸۵۰ متر مربع، حجم بتن‌ریزی حدود ۱۸۰ متر مکعب و حجم بالاس‌ریزی این پروژه حدود ۳۶۰ متر مکعب بوده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دوازده مورد عملیات زیباسازی برای ستون‌های ورودی این گذر انجام شده است، خاطرنشان کرد: این ستون‌ها به مساحت ۱۵۰ متر مربع سنگ‌کاری شده است.

باقری با بیان اینکه ۷۰ سکو سنگی در این مسیر جانمایی شده است، گفت: ۱۲۰۰ مورد عملیات همسطح‌سازی معابر و جدول‌کاری به طول ۲۲۰ متر در این مجموعه انجام شده است.

وی افزود: روشنایی خیلی خوبی با هزینه‌ای حدود هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای این مسیر در راستای تردد شهروندان در ساعات پایانی روز در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به خیل عظیم زائران گلستان شهدا در روزهای آخر هفته و ناایمن بودن تردد عابران پیاده در مراسم مذهبی و ملی گلستان شهدا، گذر شهادت به مرحله بهره‌برداری رسید.

باقری گفت: با بهره‌برداری از گذر شهادت دسترسی زائران گلستان شهدا از خیابان فیض آسان و ایمن شده است و تردد زائران با سهولت بیشتری انجام می‌شود.