گامی بلند برای توسعه کارآفرینی اصفهان

صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از اصلی ترین ارکان اکوسیستم کارآفرینی در دنیا محسوب میشوند. در کشور ما نیز هیجان راه اندازی استارت آپ و کارآفرین شدن دلیلی شده که چه استارت آپ های کوچک و چه شرکت های دانش بنیان و حتی شرکتهای با سابقه به دنبال جذب سرمایه برای شروع کار و […]

صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از اصلی ترین ارکان اکوسیستم کارآفرینی در دنیا محسوب میشوند. در کشور ما نیز هیجان راه اندازی استارت آپ و کارآفرین شدن دلیلی شده که چه استارت آپ های کوچک و چه شرکت های دانش بنیان و حتی شرکتهای با سابقه به دنبال جذب سرمایه برای شروع کار و توسعه محصول و خدمات خود باشند.
صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان تاکنون سرمایه گذاریهای موفقی بر روی شرکتهای دانش بنیان انجام داده است. این صندوق با عاملیت صندوق نوآوری در دوران کرونا بیشترین حمایت را از شرکتهای متضرر و همچنین محصولاتی که برای مقابله با این بحران نیاز بود را انجام داد. اما مطمئنا ظرفیت کارآفرینی و توسعه کسب و کار اصفهان بیش از این است.
بر همین اساس صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان تصمیم به افزایش ۶ برابری سرمایه خود برای دومین بار طی چند سال اخیر را گرفت و با تشکیل مجمع فوق العاده این امر را تصویب کرد.
در این مجمع که با حضور ۸۵ درصدی صاحبان سهام تشکیل شد صاحبان سهام با افزایش ۶ برابری سرمایه صندوق از ۷.۲ میلیارد تومان به ۴۳.۲ میلیارد تومان موافقت کردند.
این خبر نوید بخش رونق بیشتر استارت آپ های فعال اکوسیستم اصفهان و همچنین ایده هاییست که نیاز به حمایت مالی بیشتر را دارند.
اصفهان در حال نزدیک شدن به جایگاه واقعی خود در زیست بوم کارآفرینی کشور است و اکنون صندوق پژوهش و فناوری گام بلندی را در جهت تحقق اهداف کارآفرینی استان اصفهان برداشته است.