کودکان اصفهانی الگوی صحیح تغذیه ندارند

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان گفت: از مهدکودک تا پنجم ابتدایی با مشکل لاغری و سوءتغذیه کودکان اصفهانی مواجه هستیم، درحالی که بعد از این مقطع با چاقی و اضافه وزن روبرو می‌شویم که دلیل آن مصرف نان و غلات بیش از حد است. حمیدرضا طغیانی اظهار کرد: هدف این انجمن مردم نهاد، ارتقاء سطح […]

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان گفت: از مهدکودک تا پنجم ابتدایی با مشکل لاغری و سوءتغذیه کودکان اصفهانی مواجه هستیم، درحالی که بعد از این مقطع با چاقی و اضافه وزن روبرو می‌شویم که دلیل آن مصرف نان و غلات بیش از حد است.

حمیدرضا طغیانی اظهار کرد: هدف این انجمن مردم نهاد، ارتقاء سطح سلامت جامعه و آموزش صحیح تغذیه صحیح و تغییر شیوه زندگی است.

وی با بیان اینکه کارکنان این انجمن با حضور در مدارس و مهدکودک‌ها، قد و وزن کودکان را اندازه گیری و وضعیت آنها را بررسی می‌کنند، افزود: درصورت وجود مشکل، این کودکان به متخصصان تغذیه ارجاع داده می‌شوند تا مشکل آنها را به صورت تخصصی حل کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مناطق محروم شهر اصفهان با معضل پر وزنی مواجه‌اند، گفت: از مهدکودک تا پنجم ابتدایی با مشکل لاغری و سوءتغذیه کودکان مواجه هستیم، درحالی که بعد از این مقطع و با ورود به مقطع تحصیلی بالاتر با چاقی و اضافه وزن روبه‌رو هستیم که دلیل آن هم مصرف نان و غلات بیش از حد است، چراکه کودکان و نوجوانان اصفهانی الگوی صحیحی برای تغذیه و دریافت غذا ندارند.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت تغذیه استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها مناسب است، تصریح کرد: تغییر ساعات بیولوژیک، تغذیه سالم، بهداشت سالم و حرکت‌های اصلاحی راهی برای مبارزه با ژن‌ها است، همانگونه که کشور ژاپن با انجام این فاکتورها طی ۵۰ سال حدود ۱۰ سانت به قد مردم کشور خود اضافه کرد.

طغیانی ادامه داد: هنر یک متخصص تغذیه این است که افرادی با توان مالی کم را آموزش دهد تا سفره و سبد غذایی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه شهروندان حتماً در صورت نیاز باید به مشاوره و کارشناس تغذیه مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: افراد در طول روز باید حتماً پنج وعده غذایی مصرف کنند و اگر صبحانه نمی‌خورند از منزل خود بیرون نیایند، چراکه ممکن است دچار ضعف و بی حالی شوند.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با تأکید بر اینکه شام باید در ساعات اولیه شب و سبک خورده شود، گفت: بهتر است همراه با ناهار و شام سالاد مصرف کنند.

وی افزود: شام و میان وعده‌ها می‌تواند به عنوان ارکان اصلی یک رژیم غذایی سالم باشد.