کمبود شکر، کامِ واحدهای تولید پولک و نبات را تلخ کرد

نائب رئیس اتحادیه پولک و نبات استان اصفهان از کاهش ۲۰ درصدی سطح کیفیت محصول پولک و نبات در واحد‌های تولیدی استان اصفهان خبرداد. علی وطنی نائب رئیس اتحادیه پولک و نبات استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  اظهارداشت:از انجایی که ۵۰ درصد از شکر مورد نیاز […]

نائب رئیس اتحادیه پولک و نبات استان اصفهان از کاهش ۲۰ درصدی سطح کیفیت محصول پولک و نبات در واحد‌های تولیدی استان اصفهان خبرداد.

علی وطنی نائب رئیس اتحادیه پولک و نبات استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  اظهارداشت:از انجایی که ۵۰ درصد از شکر مورد نیاز استان وارداتی است و در حال حاضر شکر مورد نیاز واحد‌های تولیدی پولک و نبات استان اصفهان از برخی استان‌هایی که کیفیت شکر ان‌ها پایین است وارد استان اصفهان می‌شود شاهد کاهش ماهانه سطح کیفیت محصولات پولک و نبات در واحد‌های تولیدی استان اصفهان هستیم.

او افزود:مشکل بزرگ استان اصفهان این است که نمی‌تواند شکر مورد نیاز خود را به طور کامل تامین کند و علی رغم این که کارخانه‌های استان ۱۱ تن شکر تولید در ماه می‌کنند، اما متاسفانه حواله استان اصفهان به دیگر استان‌های خوزستان و قم می‌رود.

رئیس اتحادیه پولک و نبات استان اصفهان گفت: در گذشته یک سهمیه به استان اصفهان تعلق می‌گرفت که در استان سهمیه بین واحد‌های صنعتی و خانوار به صورت مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شد، اما در حال حاضر کلیه سهمیه‌ها باید به تهران برود و انجمن شکر تصمیم می‌گیرد که شکر در چه استان‌هایی تامین شود و به همین خاطر سهمیه کمی نسیب استان اصفهان می‌شود.

وطنی گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا با ایجاد نظارت‌های لازم و دقیق شکر مورد نیاز واحد‌های تولیدی را تامین کنیم تا کمبود محصولاتی در بازار وجود نداشته باشد.

او اضافه کرد:در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۱۰ واحد تولید پولک و نبات وجود دارد که در حال حاضر ۸۰ درصد ان‌ها با رعایت اصول و نکات بهداشتی لازم مشغول فعالیت هستند.

نائب رئیس اتحادیه پولک و نبات استان اصفهان یاد آور شد:استان اصفهان به عنوان نخستین استان حوزه تولید پولک و نبات در کشور شناخته می‌شود و در تلاش هستیم تا بتوانیم با ایجاد اشتغالزایی زمینه گسترش و توسعه این صنعت را در مکان‌های مناطق دیگر استان ایجاد کنیم.

وطنی اضافه کرد:امید می‌رود در سال جاری بتوانیم پای صنعت پولک و نبات استان اصفهان را در بازار‌های بین المللی و جهانی باز کنیم چرا که توسعه روابط تجاری و ارز اوری حاصل از ان می‌تواند کمک شایانی به این صنعت مهم بکند.

او یادآور شد:تا کنون با ایجاد نظارت‌های لازم محصولات مورد نیاز پولک و نبات در بازار عرضه شده است.