کلاهبرداری با ترفند دریافت بسته معیشتی

چنانچه پيام‌هايي با موضوع ثبت نام زمين دولتي و يا دريافت بسته معيشتي دريافت کردند که حاوي لينک بود، به هيچ وجه روي لينک مربوطه کليک نکنند.

اخیرا کلاهبرداران سایبری در حال ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام زمین دولتی و یا دریافت بسته معیشتی از شماره های موبایل شخصی می‌باشند که لازم است شهروندان هنگام مواجهه با اینگونه پیامک‌ها هوشیار باشند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این خصوص  از شهروندان خواست چنانچه پیام‌هایی با موضوع ثبت نام زمین دولتی و یا دریافت بسته معیشتی دریافت کردند که حاوی لینک بود، به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  بیان داشت: متأسفانه برخی شهروندان فریب خورده و برای ثبت نام روی لینک موجود در پیامک کلیک می‌کنند که باعث می شود یک بدافزار که دسترسی کاملی به بخش پیامک ها دارد بر روی گوشی آنها نصب شده و از طریق گوشی قربانی همین پیامک را برای مخاطبان و افراد دیگر ارسال می کند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: کلاهبردار به دلیل دسترسی به پیامک ها از طریق بد افزار نصب شده روی گوشی قربانی ,توانایی خواندن و ارسال پیامک رمز پویا بانکی  و ارسال آن به شخص کلاهبردار را دارد و کلاهبردار از این طریق حساب بانکی قربانی را نیز خالی می کند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ارسال پیامک کلاهبرداری حاوی لینک جعلی تحت عناوین و رویداد های روز یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است گفت: شهروندان حتما در زمان دریافت پیامک خدمات دولتی حتما به شماره ارسال کننده پیامک دقت کنند و بدانند هیچکدام از خدمات دولتی از شماره های شخصی اطلاع رسانی نمی شود