کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی در سطح استان اصفهان/۱۸۰ مکان پلمب شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بالغ بر ۴ میلیون اقلام بهداشتی در سطح استان کشف و ضبط شده است.

سردار مهدی معصوم بیگی امروز (دوشنبه-۲۶ اسفند) در نشست خبری گزارشی از اقدامات پلیس در مقابله با کرونا ارائه و اظهار کرد: از زمانی شناسایی و اعلام این ویروس در کشور، دستورالعمل جامعی در فرماندهی انتظامی استان ابلاغ شد تا با محتکران اقلام بهداشتی و کسانی که در فضای مجازی نگرانی بی جهت برای مردم به وجود آورده و اخبار کذب نشر می دهند، با جدیت برخورد شود.

کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی در سطح استان

وی با تاکید بر حمایت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان، افزود: بالغ بر ۴ میلیون اقلام بهداشتی توسط پلیس و با همکاری تعزیرات، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی کشف شده که شامل ماسک، الکل، مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام بهداشتی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه بیش از ۷۰ نفر دستگیر شده و ۱۶ محل توسط پلیس پلمب شد، علاوه بر آن ۱۸۰ مورد اماکنی که نباید فعالیت می کردند یا رعایت دستورالعمل های بهداشتی را نداشتند مانند رستوران ها، چایخانه ها، کافی شاپ ها… پلمب شدند.

برخورد با ۱۳۰ باند سرقت و افزایش ۵ درصدی پلیس در این حوزه

وی در ادامه به اقدامات پلیس در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال با ۱۳۰ باند سرقت برخورد شد که عمدتا سارقان منزل، داخل خودرو و اماکن بودند.

به گفته معصوم بیگی قدرت کشف پلیس در حوزه سرقت امسال نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است. سارقان دستگیر شده ۹ درصد بیش از پارسال و ۶۳۷ میلیارد تومان ارزش اموال مسروقه بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۲۲ درصدی پرونده های قاچاق بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی در استان خبر داد و اظهار کرد: در حوزه قاچاق کالا که یکی از اولویت های امسال بود، ۳ هزار پرونده مبارزه با قاچاق تشکیل شد و ۲۵۰۰ قاچاقچی دستگیر شدند، ۹۸۰ وسیله نقلیه که حمل کالای قاچاق می کردند توقیف شد که ارزش کالاهای مکشوفه ۲۹ درصد افزایش و تعداد باندهای قاچاق که با آنها برخورد شده ۵۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۸۲ درصدی پرونده ها در حوزه فضای مجازی

معصوم بیگی در خصوص حوزه فضای مجازی گفت: ۸۲ درصد پرونده های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و قدرت پلیس صد در صد افزایش یافته است. عمده جرایم ناشی از عدم آشنایی مردم با شگردهای کلاهبرداری و رواج و گسترش درگاه های جعلی دریافت و پرداخت است که پلیس همواره در حال آموزش و هشدار دادن است.

وی با تاکید براینکه فعالیت ارازل و اوباش خط قرمز پلیس در استان است، ادامه داد: عمده رصدها در فضای مجازی مربوط به فروشندگان سلاح های غیرمجاز و ارازل و اوباشی است که در فضای مجازی عرض اندام می کنند. در طرحی که اخیرا اجرا شد بالغ بر ۱۵۰ اراذل و اوباش دستگیر شدند و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی و تبلیغ فروش اقلام ممنوعه، قماربازی و شرط بندی نیز توسط پلیس رصد می شود.

معصوم بیگی خبر داد: در آخرین ارزیابی کشوری، پلیس فتا اصفهان موفق ترین پلیس فتا در کشور معرفی شده است.

کاهش  ۵ درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به حوزه تصادفات درون شهری از کاهش پنج درصدی جانباختگان در استان خبر داد و گفت: ۳۳۴ نفر درون شهر جان خود را از دست داده اند که عمدتا موتورسیکلت سواران و بعد عابران پیاده بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد جانباختگان موتورسیکلت و ۳ درصد عابر پیاده کاهش داشته است، تاکید کرد: طی این مدت ۱۴۷ جان باخته موتورسیکلت و ۱۱۲ عابر پیاده ثبت شده و ۱۲ هزار و ۵۹۰ نفر نیز مجروح تصادفات درون شهری بوده اند که نشان می دهد همچنان نیازمند ارتقاء فرهنگ رانندگی هستیم.

کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات برون شهری

معصوم بیگی در خصوص حوزه تصادفات برون شهری از کاهش ۹ درصدی جانباختگان خبر داد و گفت: بیشترین محور تصادفات بزرگراه اصفهان -کاشان بوده است.

وی به تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش و دیگر اقدامات فرهنگسازی برای کاهش تصادفات در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه قرار است حداقل ۳۰ درصد دانش آموزان تعلیم دیده و با عنوان همیاران پلیس کمک کنند، همچنین طرح «کلاهی برای زندگی» در استان اجرا شد که موفق هم بوده است. این اقدامات و فرهنگسازی ها در کاهش تصادفات موثر است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امسال، بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بار تلفن ۱۱۰ زنگ خورده، تصریح کرد: بخشی امدادخواهی و بخشی مشاوره و راهنمایی بوده است. رتبه اول مربوط به تصادفات و بعد نزاع و درگیری و موضوعات اجتماعی است.

افزایش ۵۰ درصدی کنترل و نظارت بر اماکن

معصوم بیگی از افزایش ۵۰ درصدی کنترل باغ تالارها و نظارت بر اماکن عمومی خبر داد و گفت: کنترل و نظارت قهوه خانه ها ۳۱ درصد و مراکز اقامتی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: امسال بالغ بر ۴۱ تن مواد مخدر در استان کشف شده و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نسبت به مدت گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر نیز افزایش داشته و مجموعا ۲۵ هزارنفر اعم از قاچاقچیان عمده، خرد و معتادان متجاهر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از افزایش رضایتمندی از پلیس خبر داد و تصریح کرد: بر اساس سامانه ۱۹۷، رضایتمندی از پلیس ۲۰ درصد افزایش داشته و انتقاد از پلیس ۷ درصد کاهش داشته است.

معصوم بیگی در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت: شرایط موجود گویای این است که نباید تجمعی شکل گیرد. در سال های قبل سلامت و امنیت مردم مطرح بود و امسال به طور مضاعف نباید تجمعی شکل گیرد. بحث و ترساندن و تشویش مردم توسط مواد محترقه جرم است، گذشته از آن ویروس کرونا نیز ممکن است سرایت کند و مشکلات دیگری برای بخش درمان به وجود آورد. به همین دلیل توصیه داریم چهارشنبه پایان سال برگزار نشود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر قرنطینه شهر به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: اختیار استانی برای قرنطینه وجود ندارد. مقام معظم رهبری فرمودند که از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا حمایت شود و اگر تصمیمی برای قرنطینه در ستاد گرفته شود، نیروی انتظامی با قوت اجرا می کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، اظهار کرد: اکنون در حال انجام غربالگیری هستند و در ۶ نقطه ورودی شهرها با همکاری دیگر دستگاه ها این فعالیت ها در اجرا است.

معصوم بیگی از تشکیل بیش از ۶۰ پرونده در حوزه فضای مجازی خبر داد و گفت: عمده این پرونده ها مربوط به تشویش اذهان مردم و منتشر کننده های اخبار کذب است. به همین تعداد به ادمین کانال های فضای مجازی تذکر داده شده که اخبار کذب را حذف کنند. دوباره تاکید می کنیم کسی حق ندارد اخبار و اطلاعات دروغ منتشر کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد مشروبات الکلی تاکید کرد: توصیه های پزشکی داده شده و پلیس پرونده تشکیل داده است. فروشندگان این مشروبات تحت تعقیب پلیس قرار گرفته اند که به زودی شناسایی و دستگیر می شوند. تاکید می کنم تعداد کشته ها هشداری برای همه است. مردم مراقب باشند فریب نخورند و در دام شیاطین نیفتند.

تشکیل ستاد ۹ کمیته ای در طرح ارتقاء امنیت نوروز

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص ارتقا امنیت نوروز، گفت: قرارگاهی تشکیل دادیم که به ستاد مقابله با کرونا کمک می کند و رویکرد آن امسال نسبت به سال های گذشته تغییر کرده است. این ستاد ۹ کمیته دارد که شامل مقابله با احتکار، کمیته زیستی، امنیتی و دیگر کمیته ها است.

وی با بیان اینکه شعار پلیس «امنیت جامعه، آرامش خانواده در سطح کشور است»، خاطرنشان کرد: تقویت نیروی انسانی اتفاق خواهد افتاد. جای نگرانی از باب آزادی برخی زندانیان و ناامنی وجود ندارد.

معصوم بیگی با بیان اینکه بعد از نیروهای پزشکی، پلیس از دستگاه هایی است که بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار دارد، یادآور شد: در برخی مراکز موارد مشکوک مبتلا به کرونا داریم، اما تاکنون هیچ مورد مثبتی از کارکنان نیروی انتظامی اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در معرض است و خطر ابتلا اجتناب ناپذیر است. همانطور که سلامت تعطیل بردار نیست، امنیت هم تعطیل بردار نیست و به خاطر این دو نعمت باهم آورده شده است. پادگان ها با تب سنج های حرارتی و دیگر ابزارها، ضدعفونی و گندزدایی روزانه پایش می شوند.