چهارمحال بختیاری و محرومیت تاریخی

حیدری اعلام کرد: در ۲ سال اخیر ۸۰ مجوز بومگردی در استان صادر شده و توسعه هتل‌ها، مراکز اقامتی و اردوگاه‌ها در استان شکل گرفت بطوریکه طی ماه‌های آینده تعدادی هتل و تخت اقامتی در استان بهره‌برداری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صدور مجوز گردشگری و بوم‌گردی استان در ۲ سال اخیر جهش خوبی داشته و اعتبارات قابل توجهی به این حوزه اختصاص داده شده و در ۲ سفر رییس‌جمهوری به این استان اعتبارات مطلوب و خوبی برای استان اختصاص یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، غلامعلی حیدری گفت: در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلفی در استان اقدامات خوبی شکل گرفته که یکی از این بخش‌ها گردشگری و بوم‌گردی است.

او ادامه داد: در سفر اول رییس‌جمهوری به استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق گردشگری اختصاص یافت. در سفر دوم که اعتبار قابل توجهی به استان اختصاص یافته که جذب آن تحول خوبی را در استان شکل می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رونق صنعت گردشگری در استان، گفت: صنعت گردشگری از صنایعی است که ایجاد اشتغال می‌کند و از سوی دیگر مقابله با آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی و توسعه پایدار از مواهب توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود که مورد توجه استان است.

او ادامه داد: اهمیت گردشگری و بوم‌گردی را می‌دانیم و برای بهره‌گیری از ظرفیت بخش گردشگری در تحقق شعار سال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در استان تشویق و موانع موجود را برطرف می‌کنیم.

حیدری همچنین اعلام کرد: در ۲ سال اخیر ۸۰ مجوز بومگردی در استان صادر شده و توسعه هتل‌ها، مراکز اقامتی و اردوگاه‌ها در استان شکل گرفت بطوریکه طی ماه‌های آینده تعدادی هتل و تخت اقامتی در استان بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: صنایع دستی و بناهای تاریخی متعددی داریم که می‌توان با استفاده از این طرفیت ناترازی و محرومیت تاریخی استان را جبران کنیم.