چقدر کلانتری را می‌شناسید

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ گفت: به شهروندان توصيه مي کنيم در صورت وقوع هر گونه جرمي اعم از سرقت، جيب بري، کلاهبرداري و غيره به اولين قدم با شماره تلفن 110 مرکز فوريت هاي پليسي تماس حاصل کنند و اگر به هر علتي امکان تماس با اين مرکز را نداشتند بايد هرچه سريع تر به نزديک ترين کلانتري محل وقوع جرم مراجعه و اتفاق رخ داده را گزارش نمايند.

عمده جرایمی که در کلانتری به آن ها رسیدگی می شوند شامل مزاحمت، سرقت دوچرخه، دخل زنی، کش روی، بدل اندازی، کف زنی، نزاع و درگیری، خیانت در امانت، سرقت وسایل داخل خودرو بدون وجود مظنون دستگیر شده و مفقود شدن اموال و اشیای همراه افراد هستند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص عمده جرایمی که در کلانتری ها به آن رسیدگی می شوند توضیحاتی را ارئه کرد و افزود: اگر جرم واقع شده در زمره جرایمی نباشد که رسیدگی به آنها در حیطه وظایف کلانتری ها باشد پرونده به پلیس آگاهی ارجاع داده می شود و ارسال پرونده به آگاهی نیز توسط شاکی انجام می گیرد که انتقال هرچه سریع تر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ گفت: به شهروندان توصیه می کنیم در صورت وقوع هر گونه جرمی اعم از سرقت، جیب بری، کلاهبرداری و غیره به اولین قدم با شماره تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی تماس حاصل کنند و اگر به هر علتی امکان تماس با این مرکز را نداشتند باید هرچه سریع تر به نزدیک ترین کلانتری محل وقوع جرم مراجعه و اتفاق رخ داده را گزارش نمایند.

سرهنگ ثابت راسخ تصریح کرد: چنانچه به هر دلیلی نظیر آسیب دیدگی یا موارد دیگر نتوانستید هنگام وقوع جرم با پلیس تماس برقرار کنید و یا به کلانتری مراجعه کنید اگر پس از چند روز نیز با مراجعه به کلانتری، پلیس را از وقوع جرم مطلع کردید ماموران کلانتری باز هم به شکایت شما رسیدگی خواهند کرد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پس از اینکه ماموران کلانتری در جریان وقوع جرم قرار گرفتند در محل وقوع جرم حضور یافته و ضمن انجام تحقیقات محلی گزارش مربوطه را تهیه و همراه فرد شاکی به کلانتری مراجعه می کنند. در کلانتری پرونده ای در خصوص شکایت فرد مذکور تهیه و به آن رسیدگی می شود .

سرهنگ ثابت راسخ با بیان اینکه برخی از شهروندان اصرار دارند تا پرونده آنها از کلانتری به پلیس آگاهی ارجاع داده شود تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند همانطور که در ابتدا گفته شد موارد و جرایم جزئی وجود دارند که به پلیس آگاهی ارجاع داده نمی شوند و در همان کلانتری به آن ها رسیدگی خواهند شد.