چرا کرونا از طریق آب شرب منتقل نمی‌شود؟

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان توضیحاتی در مورد اینکه چرا ویروس کووید ۱۹ از طریق آب شرب منتقل نمی‌شود، ارائه کرد. فهیمه امیری امروز (چهارشنبه- چهارم تیرماه) به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کیفیت آب شرب اصفهان کاملا […]

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان توضیحاتی در مورد اینکه چرا ویروس کووید ۱۹ از طریق آب شرب منتقل نمی‌شود، ارائه کرد.

فهیمه امیری امروز (چهارشنبه- چهارم تیرماه) به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کیفیت آب شرب اصفهان کاملا مورد تایید و انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب و فاضلاب منتفی است.

وی با بیان اینکه در مراحل تصفیه آب شرب کلرسنجی انجام می شود و این ویروس با میزان کمی از کلر کاملا بی اثر شده و از بین می رود، افزود: مطابق دستور العمل وزارت بهداشت در تمام استان ها میزان کلر ورودی به آب افزایش یافته و میزان کلر ورودی به آب استان اصفهان به ۰.۸ درصد تنظیم شده است و روزانه ۲ هزار کلرسنجی در سطح استان اصفهان انجام می شود که بسیار مطلوب است.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه کیفیت آب شرب شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان توسط ۲۱ آزمایشگاه میکروبی، ۴ آزمایشگاه شیمیایی و ۲ آزمایشگاه بیولوژیک از لحاظ آلاینده ها به صورت شبانه روزی مورد پایش قرار می گیرد، به واحد کنترل کیفی آبفای اصفهان اشاره کرد و گفت: این مرکز از لحاظ نیروی متخصص در کشور جزء برترین ها است و ۶۰ نیروی متخصص در سطح استان در این بخش فعالیت دارند.

امیری با بیان اینکه آب شرب دورترین نقاط استان اصفهان نیز مورد سنجش قرار داده می شود، تاکید کرد: یک آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب را بر عهده دارد. همچنین میزان فلزات معلق در آب شرب اصفهان به صورت روزانه مورد سنجش قرار می گیرد.

وی در مورد تغییر طعم آب شرب در برخی مناطق اصفهان، اظهار کرد: به لحاظ کمبود آب مجبور شدیم چند چاه را به مدار آب شرب وارد کنیم، به همین دلیل طعم آب اندکی تغییر کرده و مردم تشخیص داده اند، اما این موضوع مبنی بر آلوده بودن آب نیست.

مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: حتی اگر یک آیتم مورد سنجش آب چاه ها مشکلی داشته باشد، چاه از مدار خارج می شود.