پارک دوبل نظم اصفهان را به هم زد

هم اکنون توقف هاي دوبله و پارک خودروها در محل هاي پارک ممنوع باعث به وجود آمدن ترافيک سنگين در هسته مرکزي شهر شده است.

یکی از رفتارهای غلط رانندگی که باعث ایجاد ترافیک سنگین و بی نظمی در کلانشهرها به ویژه کلانشهر اصفهان شده پارک دوبل و توقف خودروها در محل های پارک ممنوع، حریم میدان ها، تقاطع ها و … است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان بخشی از حجم سنگین ترافیک و بی نظمی در شهر اصفهان را مربوط به پارک دوبل و توقف خودرو ها در محل های پارک ممنوع عنوان کرد.

سرهنگ  علی اصغر زارع  بیان کرد: این نوع توقف ها فارغ از اینکه تخلف هستند و مشمول جریمه می شوند بر وضعیت ترافیک شهر نیز تاثیرات گوناگون منفی می گذارند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: توقف ها و ایستادن های غیر مجاز منجر به کُنندی عبور و مرور و افزایش زمان سفر در شهرها و وقت کُشی شهروندان می شود و از اثرات جانبی منفی آن می توان به عصبی شدن سایر رانندگان، افزایش مصرف سوخت، بی نظمی ترافیکی و … اشاره کرد.

سرهنگ زارع از برخورد بدون اغماض با این نوع تخلف خبر داد و گفت: اعمال مقررات این نوع تخلف هم به صورت مشاهده میدانی کارشناسان پلیس راهور، هم به صورت هوشمند از طریق خودروهای سیار دوربین دار و هم از طریق دوربین های ثابت ثبت تخلفات انجام می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جریمه پارک دوبل و توقف در محل های پارک ممنوع در قانون جدید جرایم رانندگی  ۹۰۰هزار ریال تعیین شده افزود: البته شهروندان باید یک نکته را مد نظر داشته باشند که اگر خودروی آنها موقع پارک دوبل به شکل قابل توجهی سد معبر کرده و رفت و آمد خودروهای دیگر را مختل کند به وسیله خودروهای یدک کش به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: هم اکنون توقف های دوبله و پارک خودروها در محل های پارک ممنوع باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان های شمس آبادی و آمادگاه که محل تجمع ساختمان های پزشکان است را شاهد هستیم .

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنم به منظور جلوگیری از بی نظمی ترافیکی و اعمال مقررات ترجیحاً برای تردد در هسته مرکزی شهراصفهان که محدودیت پارک خودرو وجود دارد از ناوگان عمومی استفاده کرده و در صورت اجبار به استفاده از خودروی شخصی پس از پیاده کردن بیماران خود بلافاصله خودرو را در یکی از پارکینگ های موجود در اطراف این محدوده قرار دهند تا با برخورد قانونی از سوی پلیس مواجه نشوند