ویدئو اعتراض کارکنان بیمارستان خورشید اصفهان (به روز رسانی)

اعتراض جمع کثیری از کارکنان بیمارستان خورشید اصفهان نسبت به عدم دریافت پاداش کرونا و حق و حقوقشان طی ۹ ماهه اخیر. این گروه خواستار رسیدگی به مدیریت ضعیف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شدند. اعتراض جمعی از پرسنل بیمارستان خورشید اصفهان به تبعیضات مالی و رفاهی پاداش کرونا و حق و حقوق ۹ ماهه گذشته […]

اعتراض جمع کثیری از کارکنان بیمارستان خورشید اصفهان نسبت به عدم دریافت پاداش کرونا و حق و حقوقشان طی ۹ ماهه اخیر. این گروه خواستار رسیدگی به مدیریت ضعیف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شدند.

اعتراض جمعی از پرسنل بیمارستان خورشید اصفهان به تبعیضات مالی و رفاهی

پاداش کرونا و حق و حقوق ۹ ماهه گذشته مان کو؟

حتی اگر ۵۰ درصد حقمان را می دادند اعتراضمان به خیابان کشیده نمی شد

دریا وفایی

پیش بینی می شد که بالاخره روزی زخم های کهنه وعمیق تبعیضاتی که بر پیکره سیستم درمان کشور از جمله اصفهان ریشه دوانده سرباز کند. امروز یکشنیه دوم شهریورماه ۹۹جمع کثیری از کارکنان مرکز درمانی خورشید وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خیابان مشرف به استانداری گرد هم آمدند و با سردادن مطالباتشان مراتب اعتراض خود را نسبت به تبعیضات و عدم دریافت حق و حقوقشان همچنین پاداش کرونایی که حدودا ۷ماه پیش توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به حساب دانشگاههای علوم پزشکی کشور واریز شد اعلام کردند.

یکی از فعالین پیراپزشکی بیمارستان… ضمن انتقاد از مدیریت ضعیف ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح داد: ۹ ماه است که حق و مطالبات کرونایی مان را نداده اند. ضمن اینکه خیرین زحمت کشیدند به بعضی از بیمارستان های درگیر با کرونا از جمله خورشید برای پرستاران و سایر کادر درمانیشان مبالغی را هدیه دادند. اما سهمی که علوم پزشکی برای ما واریز کردند شاید یک دهم آنچیزی باشد که خیرین به ما دادند.

یکی دیگر از پرسنل این مرکز درمانی هم اینگونه می گفت که: برای ما هیچ چیز شفاف نیست. نه حقوق نه مرخصی ها هیچ پرداختی برای ما شفاف نیست.

خانم جوانی از کادر درمان این بیمارستان هم عنوان کرد:

در این دوران کرونا هم خودم بیمار شدم و هم خانواده ام اما هیچ کسی از ما حمایت نکرد. تازه می آیند از حق و حقوقمان کم می کنند. آیا این انصاف است؟

دیگری نیز خطاب به بالا دستی ها یادآور شد: وزارت بهداشت به ما گفت بیائید در این مدت بحران نیروی کرونا را تامین کنید ما هم برایتان تبدیل وضعیت را اجرا می کنیم ولی الان کسی پاسخگوی ما نیست.

یکی از پرسنل هم در تائید صحبت سایر معترضان ادامه داد:

حتی اگر ۵۰ درصد مزایا را پرداخت می کردند مجبور نمی شدند اعتراضشان را به خیابان بیاورند. مگر اعلام نکردند به ازای هریکساعت حق کرونا ۲۵ هزارتومان پرداخت می کنند الان این رقم کجاست؟ اگر درمملکت پول نیست خب برای همه نباید باشد چرا بین پزشک و پرستار و سایر کادر بیمارستان تفاوت قائل می شوند؟

آن یکی نیز به نمایندگی از سایرهمکارانش در بخش های خدماتی اعتراضش این بود که: پرسنل بیمارستان از این واهمه دارند که بیمار نشوند زیرا وقتی مریض می شویم حقمان را پرداخت نمی کنند. پول دارو درمانمان را خودمان باید بپردازیم. یکماه که به خاطر کرونا استعلاجی بروی از حقوق خبری نیست ، مگر ما کرونا را از خانه هایمان گرفتیم؟

پرسنل دیگری هم بیان داشت:

چرا بین کادر درمان پایتخت و استان اصفهان تبعیض وجود دارد؟ پایتخت نشینها حق کرونا را به صورت هفته ای دریافت می کنند اما کادر درمان اصفهان هفت ماه یکبار هم هنوز مبلغی دریافت نکرده اند.

نفر بعدی از جمع معترضان نیز می گفت:

از استاندار و رئیس دانشگاه بپرسید چرا از اسفند ۹۶ ودرجریان طرح تحول سلامت که فشار مضاعف بر پرسنل مراکز دولتی وارد شد، حق آنکالی به متخصصان و آنکالی هر شب از ۷شب تا ساعت ۷ صبح یک میلیون تسویه می شد اما الباقی پرسنل به هیچ حساب می شدند و فقط برخی پزشکان که در آمد میلیاردی دارند مهم بودند.

وی در ادامه گلایه هایش نسبت به وجود تبعیضات پرداختی و رفاهی خاطرنشان کرد: این تبعیضات در حالی است که اگر همین بچه های مظلوم خدمات یک ساعت نظافت و بهداشت بیمارستان را به تاخیر بیاندازند گند از در و دیوار بیمارستان بالا می رود. بپرسید چرا دیگر پرسنلی که اردرهای پزشکان را اجرا می کنند وزحمت اصلی بیمارستان بردوششان است اما از مزایا هیچی نصیبیشان نمی شود؟ یک چادگان دارند آن هم روزهایی که هیچ کس به تفریح نمی رود یا وسط هفته است برای پرسنل درنظرگرفته اند اما ایام تعطیل و عید و سیزده بدر برای نورچشمی های دانشگاه است.