وزش باد، باران بهاری و گرد و غبار جو غالب استان اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز در اکثر نقاط استان شاهد افزایش ابر، باران بهاری، وزش باد نسبتا شدید و گاهی طوفان لحظه‌ای خواهیم بود.

حجت‌الله علی عسگریان در خصوص وضعیت جوی استان اصفهان، اظهار کرد: امروز هوای شهر و استان اصفهان ناپایدار خواهد بود و در اکثر نقاط استان شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و گاهی طوفان لحظه‌ای خواهیم بود که این طوفان بیشتر در منطقه شرق استان و شهر اصفهان به شکل گرد و خاک محلی است.

وی افزود: همچنین امروز رگبار بهاری و رعد و برق در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در مناطق غربی استان بیشتر است.

این کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، گفت: دمای هوا در اکثر مناطق استان یک تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت که دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۲۸ درجه و در خنک‌ترین ساعت به ۱۲ درجه می‌رسد. همچنین سردترین نقطه استان بوئین میاندشت با ۳ درجه و گرم‌ترین نقطه چوپانان با ۳۷ درجه خواهد بود.

علی‌عسگریان خاطرنشان کرد: وضعیت گرد و غبار بیشتر برای امروز پیش‌بینی می‌شود و فردا بیشتر شاهد وزش باد نسبتاً شدید هستیم.

وی گفت: بر این اساس شکستن درختان فرسوده و کهنسال، امکان آسیب به تاسیسات شهری، کاهش دید افقی به سبب شکل گیری طوفان های گرد وخاک محلی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه جنوبی، شرق، شمال و شمال شرق استان محتمل است.