هیچ توجیحی برایم در اتفاقی که در مرمت گنبد حاج لطف‌الله افتاد قابل قبول نیست

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مدت زمان مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌اله اصفهان، گفت: کار مرمت این گنبد از ۱۲ سال قبل آغاز شده بود. از زمانی که داربست‌ها باز شد، احساس شد اشکالاتی در نحوه مرمت گنبد وجود دارد به همین دلیل بلافاصله به پژوهشگاه وزارتخانه مأموریت دارم با […]

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مدت زمان مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌اله اصفهان، گفت: کار مرمت این گنبد از ۱۲ سال قبل آغاز شده بود. از زمانی که داربست‌ها باز شد، احساس شد اشکالاتی در نحوه مرمت گنبد وجود دارد به همین دلیل بلافاصله به پژوهشگاه وزارتخانه مأموریت دارم با همکاری معاونت میراث فرهنگی بررسی کنند تا مشخص شود اشکال در کدام قسمت گنبد وجود دارد، متخلفان مشخص شود و بعد تحت مدیریت هیاتی خبره و متبحر مرمت، تجدید شود.

سید عزت‌اله ضرغامی گفت: این پروژه باعث شد که روی کل پروژه‌های مرمتی وزارتخانه که در طول زمان انجام می‌شود، نظارت همه جانبه‌ای شود تا ان‌شاءالله شاهد تکرار این مسائل نباشیم. هیچ توجیحی برایم در اتفاقی که در مرمت گنبد حاج لطف‌الله افتاد قابل قبول نیست و خاطیان مجازات می‌شوند.

وی با اشاره به حساسیت یونسکو نسبت به آثار باستانی ایران، گفت: قبل از اینکه چنین مسائلی برای یونسکو اهمیت داشته باشد، برای خودمان مهم می‌شود. کشور مستقلی هستیم و اهمیت حفظ میراث فرهنگی را درک می‌کنیم. البته یونسکو هم مسوولیت‌هایی دارد که به آنها توجه می‌کنیم.