با هدف ارائه خدمات مطلوبتر و خدمات رسانی بیشتر به شهروندان؛

نیاز مبرم اصفهان به گروه‌های خونی O مثبت و AB منفی

مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: استان نیازمند اهدای خون در همه گروه‌های خونی بویژه ۲ گروه O مثبت و AB منفی است.

به گزارش اخبار اصفهان به نقل از اداره کل انتقال خون استان اصفهان، کیان دهراب‌پور روز یکشنبه افزود: از اهداکنندگان با گروه‌های خونی AB منفی و O مثبت می‌خواهیم در این روزها بیشتر برای اهدای خون اقدام کنند زیرا میزان مراجعه به مراکز انتقال خون در روزهای گرم سال مقداری کاهش می‌یابد.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: از هم استانی‌ها تقاضا داریم به‌صورت مستمر حتی در این روزهای گرم سال به مراکز اهدای خون مراجعه کنند تا برای رفع نیاز بیماران محتاج به خون و فراورده‌های خونی با مشکل روبه‌رو نشویم.

دهراب‌پور اضافه کرد: میزان ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر ۲ هزار و ۲۸۸ واحد معادل ۵.۶ روز و در شهرستان اصفهان یکهزار و ۴۹۴ واحد معادل ۴.۴ روز است.
به گزارش اخبار اصفهان، ۶۲ مرکز در استان اصفهان از سازمان انتقال خون، فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند. بیش از یکهزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یکهزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی در این استان به‌صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

۵۷.۵۹ درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل ۲ بار در سال خون اهدا می‌کنند. ۱۱ مرکز انتقال خون در استان اصفهان فعالیت می‌کند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.