نقش آموزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی

سرهنگ طُريفي خاطر نشان کرد: پليس امروز متفاوت تر از پليس سالهاي قبل است و متناسب با شرايط روز در حوزه فضاي مجازي نيز با قدرت ورود پيدا کرده و محتواهاي آموزشي در خصوص آشنايي با جرايم و آسيب ها و ناهنجاري ها را در اختيار کاربران فضاي مجازي به ويژه خانواده ها و جوانان عزيز قرار مي دهد.

مطمئناً کارهای آموزشی، فرهنگی و اقناعی بهترین راه مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است و به همین منظور پلیس تعامل گسترده ای را با دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نقش آموزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی، شعار این معاونت را هر یگان انتظامی، یک پایگاه آموزش همگانی برای مردم عنوان کرد.

سرهنگ مسعود طُریفی در نشست تعاملی با مدیراداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: امروز دشمن، فرهنگ و هویت نسل جوان ما را نشانه گرفته و با شبیخون فرهنگی به این نسل قصد دارد تا برنامه های خود را پیش ببرد و امنیت کشور را مختل کند اما به لطف خداوند و همت نیروهای ارزشی و دلسوزان نظام کاری از پیش نبرده است.

وی به نقش سینما، تلویزیون، بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران و افراد شاخص و خواص جامعه در الگوسازی نسل جوان اشاره کرد و گفت: امروز می توان با استفاده صحیح از این الگوها نسل جوان را در مقابل آسیب ها و تهدیدات دشمن مصون سازی کرد.

سرهنگ طُریفی تصریح کرد: بنابر اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۸ دستگاه به صورت مستقیم و ۵۶ دستگاه و مرکز به صورت غیر مستقیم در زمینه های فرهنگی فعالیت دارند که با مشارکت این دستگاه ها و نهادها می توانیم جامعه ای سالم و به دور از هرگونه ناهنجاری و آسیب را رقم بزنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به رویکرد فرهنگی و آموزشی پلیس برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری موجود در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با همین رویکرد ۲۸۷ مربی آموزش همگانی را تربیت و به محافل و مجامع مردمی، مساجد، مدارس، فرهنگسراها، کارخانجات و ادارات اعزام و شهروندان را با جرایم و آسیب ها به ویژه آسیب های فضای مجازی آشنا می کنیم که با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

وی با بیان اینکه شعار معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان “هر یگان انتظامی، یک پایگاه آموزش همگانی” است گفت: در راستای همین شعار تمام یگان های انتظامی را به تجهیزات آموزشی و کارشناسان مجرب و حاذق در زمینه های آسیب های اجتماعی مجهز کردیم.

سرهنگ طُریفی خاطر نشان کرد: پلیس امروز متفاوت تر از پلیس سالهای قبل است و متناسب با شرایط روز در حوزه فضای مجازی نیز با قدرت ورود پیدا کرده و محتواهای آموزشی در خصوص آشنایی با جرایم و آسیب ها و ناهنجاری ها را در اختیار کاربران فضای مجازی به ویژه خانواده ها و جوانان عزیز قرار می دهد که معتقدیم نتیجه این اقدامات به کم شدن هزینه ها و کاهش ماموریت های پلیس منجر خواهد شد