معاینه فنی در اصفهان ضعیف انجام می‌شود

تولید انرژی در نیروگاه اصفهان برای دیگر مناطق اما عوارض آن برای مردم اصفهان است. منبع آلودگی این تولیدات در اصفهان اما فرادهی انرژی آن برای دیگر استان‌هاست

عضو شورای شهر اصفهان گفت: معاینه فنی در شهر به صورت ضعیف انجام می‌شود و پایگاه‌های انجام معاینه فنی کافی نیست وباید پایگاه‌های معاینه فنی سنگین ایجاد شود.

احمد شریعتی با بیان اینکه برای حل مشکل آب و آلودگی نسبت به دوره‌های قبل تلاش‌های شورای شهر جدی است، اظهار کرد: معاینه فنی در شهر به صورت ضعیف انجام می‌شود و پایگاه‌های انجام معاینه فنی کافی نیست.

وی افزود: در گوشه و کنار شهر باید پایگاه‌های معاینه فنی سنگین ایجاد شود زیرا اصفهان مرکز تردد خودروهای سنگین است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فروش همراه با تسهیلات موتورسیکلت برقی در مشهد گفت: این اقدام می‌تواند در اصفهان نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان بخشی از برق استان‌های دیگر را تأمین می‌کند، افزود: تولید انرژی در نیروگاه اصفهان برای دیگر مناطق اما عوارض آن برای مردم اصفهان است. منبع آلودگی این تولیدات در اصفهان اما فرادهی انرژی آن برای دیگر استان‌هاست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پالایشگاه نیز باید سوخت یورو ۵ را برای حمل و نقل اصفهان تأمین کند اما کوتاهی کرده و در خصوص ترک فعل‌های انجام شده باید جوابگو باشند.

وی افزود: تا چه سالی نخاله‌های ساختمانی در گردنه زینل باید روی هم انباشه شود و با گردش باد، ریزگردها وارد شهر شوند؟ این جایگاه نیز باید جابجا شود تا نخاله‌های ساختمانی در محلی چسبیده به شهر تخلیه نشود.

شریعتی با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه سرطان گفت: ریزگردها در اصفهان از جمله دلایل شیوع این بیماری است. کارخانه قند، فولاد، ذوب‌آهن آلودگی‌هایی دارند که مردم اصفهان از آن آسیب می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: تالاب گاوخونی نیز آسیب‌هایی برای مردم ورزنه، شهر اصفهان و مناطق اطراف دارد که باید برای حل این مشکلات پیگیری‌های لازم صورت گیرد.