مسامحه و ساده‌انگاری در رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات جایز نیست

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: قضات با جدیت و آمادگی کامل پرونده‌های اغتشاشات را رسیدگی و اقدام به صدور رأی کنند و مسامحه و ساده انگاری در رسیدگی‌ها در مقابل عناصر اصلی و مؤثر جایز نیست. حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در هفتمین نشست شورای قضایی استان بر لزوم رسیدگی قاطعانه به پرونده‌های اغتشاشات، تاکید کرد […]

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: قضات با جدیت و آمادگی کامل پرونده‌های اغتشاشات را رسیدگی و اقدام به صدور رأی کنند و مسامحه و ساده انگاری در رسیدگی‌ها در مقابل عناصر اصلی و مؤثر جایز نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در هفتمین نشست شورای قضایی استان بر لزوم رسیدگی قاطعانه به پرونده‌های اغتشاشات، تاکید کرد و افزود: با اتحاد، انسجام و هماهنگی، دستگاه قضایی اقدام به صدور احکام عادلانه و قاطعانه می‌کند و اجرای شجاعانه احکام صادره را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی پرونده‌های اغتشاشات باید بصورت خارج از نوبت و فوق العاده انجام شود.

رییس کل دادگستری اصفهان تاکید کرد: دادستان‌ها به صورت روزانه پرونده‌ها را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع کنند تا دادگاه‌های بدوی و دادگاه تجدید نظر با سرعت، اقدام به رسیدگی و صدور رأی کند.

وی تصریح کرد: مجازات‌ها باید هوشمندانه باشد و در صورت دارا بودن شرایط، مجازات‌های تکمیلی نیز اعمال شود.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به تشکیل کمیته‌ای با عنوان کمیته شناسایی گفت: وظیفه این بخش، شناسایی افراد و عناصری است که خسارات مالی و جانی مرتکب شده‌اند تا با معرفی به دستگاه قضایی، علاوه بر محکومیت به مجازات‌های اصلی متناسب قانون نسبت به جبران و پرداخت خسارت وارده به بیت‌المال یا اشخاص اقدام شود.

وی همچنین بر توجه به حقوق متهمان در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های سطح استان تاکید کرد و از دادستان‌ها خواست تا نظارت‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.