مسابقات قرآن به حافظان انرژی مضاعف می‌دهد

برگزاری مسابقات حفظ طی دو مرحله در این دوره از رقابت‌ها در ایجاد آمادگی حافظان برای ورود به مراحل بالاتر بسیار موثر است و این مرحله مقدماتی تاثیر به‌سزایی در تقویت حسن حفظ و قرائت شرکت‌کنندگان دارد.

داور حسن حفظ پنج جزء قرآن کریم در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان گفت: برگزاری مسابقات قرآن در طول سال موجب ایجاد انگیزه و انرژی مضاعف برای حافظان می‌شود.

به گزارش اخبار اصفهان از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سمیرا شریف‌زارع در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: برگزاری مسابقات حفظ طی دو مرحله در این دوره از رقابت‌ها در ایجاد آمادگی حافظان برای ورود به مراحل بالاتر بسیار موثر است و این مرحله مقدماتی تاثیر به‌سزایی در تقویت حسن حفظ و قرائت شرکت‌کنندگان دارد.

وی افزود: اضطرابی که به واسطه حضور در رقابت‌ها بر افراد غالب می‌شود تا حدود زیادی در این دوره به دلیل برگزاری مسابقات در دو مرحله کاهش یافته است.
داور حسن حفظ پنج جزء قرآن کریم در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات در ارتقا کیفیت حافظان قرآن عنوان کرد: هرچه حافظان قرآن بیشتر مورد آزمایش قرار بگیرند، در ارتقا کیفیت عملکرد آنها تاثیر بهتری دارد.
وی در ارتباط با سطح رقابت در این دوره از مسابقات بیان کرد: مسابقات در این دوره در سطح مطلوبی قرار داشته و حافظان خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.
شریف‌زارع افزود: تیم اجرایی مسابقات تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات انجام داده و محیط درنظر گرفته شده نیز امکان برگزاری رقابت‌ها در آرامش را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در طول سال موجب ایجاد انگیزه و انرژی مضاعف برای حافظان می‌شود، گفت: هر ساله استقبال از مسابقات قرآن با افزایش روبرو است و این به دلیل اهتمام مجموعه‌های قرآنی از نظر وقت و امکانات به حافظان قرآن است و آنها می‌توانند در چنین فضای رقابتی خود را محک زده و برای ارتقا خود تلاش کنند.
داور حسن حفظ پنج جزء قرآن کریم در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان افزود: برگزاری کلاس‌ها، محافل و مسابقات قرآنی به گونه‌ای که پیشرفت ملموس حافظان در هر مرحله را به دنبال داشته باشد، می‌تواند در افزایش استقبال فعالان قرآنی موثر باشد؛ باید به گونه‌ای عمل کرد که حافظان قرآن در طول مسیر خسته نشوند و تمام مراحل برای آنها جذاب باشد.

وی ادامه داد: در این راستا می‌توان از تشویق‌های زبانی و عملی بهره گرفت و اطلاع‌رسانی صحیح نیز نقش موثری در این زمینه دارد.
شریف‌زارع با تاکید بر نقش فضای مجازی در ارائه امور قرآنی تصریح کرد: علی‌رغم اقدامات مثبت در زمینه اطلاع‌رسانی امور قرآنی، هنوز در این حوزه احساس نیاز می‌شود درحالی که می‌توان با استفاده از امکانات موجود مثل فضای مجازی، رسانه ملی و غیره به طور شایسته‌تری به امور قرآنی پرداخت.

کمیته اطلاع‌رسانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اصفهان – مرحله شهرستانی (اصفهان)