مسئولان راهکار عملی برای رونق تولید ارائه کنند

امام‌جمعه اصفهان با انتقاد از عدم ارائه راهکار عملي از سوي مديران براي شعار سال که از سوي رهبر معظم انقلاب تعيين مي‌شود گفت: رهبر معظم انقلاب وقتي مي‌فرمايند رونق توليد، دستگاه‌هاي اجرايي هم مي‌گويند رونق توليد، در حالي که بايد براي اين رونق راه‌کار عملياتي ارائه شود، نه اين که تکرار شود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار مدیران اقتصادی استان اصفهان گفت: در مسائل اقتصاد مشکلات زیاد است و برخی از آن نیز مربوط به سوء مدیریت‌ها است، باید این سوء مدیریت‌ها رفع شوند تا اقتصاد ایران شکوفا شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: اکنون بهره‌های بانکی خیلی اذیت کننده است و نمی‌گذارد کسی وارد کار تولید شود، این بهره‌ها باعث شده تا تولید در کشور زمین‌گیر شود و در دنیا نیز تنها کشوری هستیم که این چنین عمل می‌کنیم.وی با اشاره به این‌که هیچ کجای دنیا به این مقدار بانک خصوصی نداریم که کار را از دست دولت بگیرد افزود: بانک‌ها در ایران باید قرض‌الحسنه شوند تا دولت بتواند کار کند، مردم بتوانند کار تولیدی کنند، امروز ما داریم با پول در ایران بازی می‌کنیم، در حالی که هیچ گسترشی در آن به وجود نمی‌آید.طباطبائی‌نژاد بیان کرد: یکی دیگر از معضلات این بود که صندوق بیمه تأمین اجتماعی مستقل باشد، نباید زیر نظر دولت باشد، آن وقت می‌شد بسیاری از کارها را به این بیمه واگذار کرد تا بتواند هزینه‌های خود را تأمین کند.امام‌جمعه اصفهان با انتقاد از عدم ارائه راهکار عملی از سوی مدیران برای شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی می‌فرمایند رونق تولید، دستگاه‌های اجرایی هم می‌گویند رونق تولید، در حالی که باید برای این رونق راه‌کار عملیاتی ارائه شود، نه این که تکرار شود.

وی اضافه کرد: باید خوبی کشورهای دیگر را گرفت، بدی‌ها را کنار گذاشت، اکنون برخی کشورها برای نگه‌داشتن پول افراد، از آن‌ها دستمزد هم می‌گیرند، در آن کشور هر کسی پول داشته باشد به کار می‌زند و کار را توسعه می‌دهد. طباطبائی نژاد همچنین تصریح کرد: مالیات هم یکی دیگر از مشکلات کشور است، اداره مالیات می‌خواهد کمبودهای بودجه را از مردم تأمین کند در حالی که این کار کاملاً اشتباه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: وقتی می‌توانیم از مردم در این حد مالیات بگیریم که به مردم هم خوب پول بدهیم، نه این‌که شرایط زندگی را در همه امور سخت کنیم، بعد هم از آن‌ها مالیات سنگین بگیریم.

وی به شیوه پرداخت یارانه‌ها نیز انتقاد کرد و افزود: یکی دیگر از شیوه‌های غلط مدیریت، پرداخت یارانه‌ها بدون هیچ بررسی است، قرار بود یارانه‌ها یک درآمدی برای دولت ایجاد کند، نه این‌که دولت یک مبلغی هم روی آن بگذارد و آن را پرداخت کند.

    آیت‌الله طباطبائی نژاد در دیدار با وزیر اقتصاد نیز از این شیوه پرداخت یارانه انتقاد کرده بود و آن را چاهی بزرگ برای بلعیدن سرمایه‌های کشور دانسته و از مسئولان اقتصادی خواسته بود تا پرداخت یارانه را به کمیته امداد واگذار و یا افراد واجد شرایط را شناسایی و صرفاً به آن‌ها پرداخت کنند.