محیط زیست پاسخگوی عدم اجرای برنامه جامع تالاب گاوخونی باشد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب بین‌المللی گاوخونی از سوی تمام دست اندارکاران دولتی و غیر دولتی و جوامع محلی تالاب تنظیم و تدوین شد که محیط‌زیست باید پاسخگوی اجرایی نشدن آن تا زمان کنونی باشد. منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب بین المللی گاوخونی […]

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب بین‌المللی گاوخونی از سوی تمام دست اندارکاران دولتی و غیر دولتی و جوامع محلی تالاب تنظیم و تدوین شد که محیط‌زیست باید پاسخگوی اجرایی نشدن آن تا زمان کنونی باشد.

منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب بین المللی گاوخونی از اواخر سال ۷۵ با هدف استقرار مدیریت زیست بومی بر تالاب  در دستور کار محیط زیست قرار گرفت و به تصویب رسید و در نیمه اول سال ۷۹ به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان سپرده شد.

  • لزوم تصویب و ابلاغ برنامه مدیریت جامع تالاب

وی  گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب پس از تصویب و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی، باید به عنوان یک سند بالادستی  مبنای تصمیم گیری و اقدام در خصوص پروژه‌های توسعه‌ای در سطح حوضه آبریز و اقدامات مرتبط با تالاب در بخش‌های مختلف قرار می گرفت.مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: سازمان برنامه و بودجه باید به عنوان یک سند در تنظیم و تخصیص منابع به تالاب  توجه داشته باشد. وی با اشاره به اینکه محیط زیست کشور برای حفظ و صیانت  تالاب باید توجه ویژه ای مبذول دارد، ادامه داد: در سیلاب اخیر یک درصد از تالاب نم و. رطوبت گرفت و فعال شدن  کانون های گرد و غبار  را به تاخیر انداخت.