محصولات پتروشیمی در صدر صادرات اصفهان 

محصولات پتروشیمی در صدر صادرات اصفهان 

مدیرکل گمرکات استان اصفهان مهمترین دلیل کاهش صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان را کاهش صادرات آهن و چدن و فولاد برشمرد.

دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: درسه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان ۳۹۷ هزار و ۷۰۵ تن و به ارزش ۲۵۸ میلیون و ۴۶۳هزار دلار بوده است، به طوریکه روزانه به طور متوسط تشریفات صادرات ۲۲۰ کامیون ( ۲۰ تن) صورت می پذیرد .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۳۲۹ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: طی این مدت عمده ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان محصولات پتروشیمی ۶۸ میلیون دلار و با ۲۲ درصد رشد، چدن، آهن و فولاد به ارزش ۵۹ میلیون دلار با ۷۰ درصد کاهش، محصولات لبنی با ۲۶ میلیون دلار و ۲۰ درصد رشد، مس و مصنوعات آن با ۲۳ میلیون و ۴۱ درصد رشد و فرش ماشینی و دستباف ۱۹ میلیون دلار و یک درصد کاهش و سایر کالاها نیز ۶۲ میلیون دلار و ۹ درصد کاهش بوده است .

وی افزود: در این مدت صادرات گمرکات استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛ از لحاظ وزنی ۳۴ درصد و حیث ارزش ۳۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان مهمترین دلیل کاهش صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان را کاهش صادرات آهن و چدن و فولاد برشمرد و اظهار داشت: در بهار سال گذشته ۱۹۶ میلیون دلار محصولات چدن ، آهن و فولاد از گمرکات استان صادر شده است در حالیکه در سه ماهه امسال به ۵۹ میلیون دلار رسیده است و تصریح کرد: طی این مدت کاهش حدود ۱۳۷ میلیون دلار صادرات آهن و فولاد به رغم افزایش صادرات سایر گروه های کالایی نظیر محصولات پتروشیمی ، لبنی و مس نتوانسته است این کاهش را جبران نماید و در نتیجه شاهد کاهش ۳۲ درصدی صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان هستیم.