ما، میخچه‌ها و پینه‌ها

پریسا جمدی : میخچه‌ها و پینه‌ها نواحی سخت و دردناک پوست هستند که اغلب در واکنش به فشار یا سایش روی پاها ایجاد می‌شوند. آن‌ها زمانی که پوست تلاش می‌کند ناحیه اصلی ناشی از آسیب، فشار یا سایش را حفاظت کند، رخ می‌دهند. میخچه و پینه خطرناک نیستد اما می‌توانند باعث تحریک شوند. این عارضه […]

پریسا جمدی : میخچه‌ها و پینه‌ها نواحی سخت و دردناک پوست هستند که اغلب در واکنش به فشار یا سایش روی پاها ایجاد می‌شوند. آن‌ها زمانی که پوست تلاش می‌کند ناحیه اصلی ناشی از آسیب، فشار یا سایش را حفاظت کند، رخ می‌دهند. میخچه و پینه خطرناک نیستد اما می‌توانند باعث تحریک شوند. این عارضه در بین افرادی که کفش‌های تنگ و نامناسب می‌پوشند، پاهای عرق‌ریز دارند و آنهایی که هر روز برای مدت زمان طولانی می‌ایستند، رایج‌تر است. این عارضه بر زنان بیشتر از مردان تأثیر می‌گذارد. در صورتی که میخچه یا پینه خیلی دردناک باشد، یا اگر فرد مبتلا به دیابت، پوست نازک و شکننده، یا مشکلات گردش خون دارد، بهتر است با پزشک مشورت کند. با درمان مناسب، میخچه و پینه می‌توانند برداشته شوند اما ممکن است بدون تغییر سبک زندگی یا تغییرات در کفش بازگردند.

  • علائم و نشانه‌ها

پینه‌ها و میخچه‌ها می‌توانند باعث شوند فرد احساس کند روی سنگ راه می‌رود. علائم یا نشانه‌های زیر ممکن است نشان دهنده این باشند که پینه یا میخچه وجود دارد: برآمدگی سخت و بالا آمده، ناحیه ضخیم و زبر پوست، پوستی که پوسته پوسته و خشک یا پوسته پوسته و مومی شکل است، درد یا حساسیت در زیر پوست، افراد مبتلا به دیابت، نوروپاتی محیطی و بیماری شریانی محیطی باید به طور ویژه مراقب باشند.

  • پیشگیری

 

اقدامات زیر ممکن است به کاهش خطر ابتلا به پینه و میخچه کمک کند: هر شب پا را با آب و صابون بشویید. بعد از شستن و خشک شدن پاها، یک کرم مرطوب کننده مخصوص پا استفاده کنید.

 www.medicalnewstoday.com/articles/172459.php