فعالیت بیش از ۸۰ پایگاه غربالگری و پایش سلامت هلال احمر در اصفهان

مریم محسنی : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از فعالیت بیش از ۸۰ پایگاه غربالگری و پایش سلامت هلال احمر در استان اصفهان خبر داد.

علی محمد هاشمی اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح غربالگری و پایش سلامت در استان اصفهان تا کنون بیش از ۷۴۱ هزار نفر مورد پایش قرار گرفته‌اند که از این تع د اد بیش از دو هزار نفر از خدمت گیرندگان علامتداربه مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش، غربالگری و تب سنجی مسافران در خروجی و ورودی شهرها در سراسر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی استان، نیروی انتظامی، فرمانداری و اورژانس انجام می‌شود، افزود: هدف از این اقدام شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تاکید بر وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی جمعیت هلال احمر در کاهش دردها و تسکین آلام بشری به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس بیان داشت: نجاتگران و پرسنل امدادی جمعیت هلال احمر استان در بیش از ۸۰ پایگاه این جمعیت مستقر در مبادی خروجی و ورودی، بیش از ۷۴۱ هزار نفر را از تاریخ ۲۴ اسفندماه تاکنون مورد پایش قرار داده‌اند.

وی در خصوص راه اندازی و اداره مراکز نگهداری و مراقبت از بیماران بهبود یافتهویژه بیماران کرونا در استان اصفهان گفت: خیرین و داوطلبان می‌توانند برای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری بیماران در این نقاهتگاه‌ها مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب ۵۴۰۵۴۰۰۰۹۴ نزد بانک ملت شعبه میر به نام جمعیت هلال احمر استان اصفهان و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۳۷۰۸۶۶۸ به نام جمعیت هلال احمر استان اصفهان واریز نمایند و همچنین این جمعیت آمادگی خود را برای جذب نیروهای داوطلبپزشک، اداری، خدماتی، فنی و رسانه ایبرای کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام می‌دارد.

وی تصریح کرد: به منظور جلب مشارکت‌های مردمی در مقابله با ویروس کرونا از عموم مردم به ویژه سازمان‌ها، دستگاه‌ها، سمن‌ها، رسانه‌ها، هنرمندان، ورزشکاران، صنوف، داوطلبان و نیکوکاران دعوت می‌گردد برای شرکت در پویش مردمی کمک برای مقابله با بیماری کرونا با این جمعیت همکاری کنند