طراحی مدل‌های سبز مدیریتی و عملیاتی برای کسب‌وکارها

در اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال برنامه‌ریزی برای دستیابی به نشان سبز هستیم و نخستین همایش مرتبط با این موضوع را برگزار کردیم و هدف از این همایش‌ها این است که مدل‌های اجرایی در دنیا را به شرکت‌ها و جامعه معرفی کنیم تا بتوانند در فرایندهای ساخت‌وساز خانگی و صنعتی از فناوری‌ها و روش‌های نوین برای کاهش مصرف انرژی استفاده کنند.

یلدا توکلی: همایش مدیریت سبز ویژه صنایع کوچک و متوسط اصفهان با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امروزه در سطح جهان با کمبود منابع و انرژی مواجهیم و ازاین‌رو همه کشورها در فکر استفاده بهینه و حداکثری از انرژی هستند. ما هم در کشور با همین مسئله روبرو هستیم و اگر از الان راهکاری برای کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی ارائه نکنیم در آینده دچار مشکلات فراوانی می‌شویم. یکی از وظایف مهم اتاق‌های بازرگانی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این است که بتوانند اعضا و شرکت‌های مرتبط را آموزش دهند و به استفاده بهینه از انرژی و به‌کارگیری انرژی‌های پاک و سبز تشویق کنند.
وی در ادامه افزود: در اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال برنامه‌ریزی برای دستیابی به نشان سبز هستیم و نخستین همایش مرتبط با این موضوع را برگزار کردیم و هدف از این همایش‌ها این است که مدل‌های اجرایی در دنیا را به شرکت‌ها و جامعه معرفی کنیم تا بتوانند در فرایندهای ساخت‌وساز خانگی و صنعتی از فناوری‌ها و روش‌های نوین برای کاهش مصرف انرژی استفاده کنند. همچنین در حوزه مدیریت کسب‌وکارشان نیز بتوانند تصمیمات درستی در راستای کاهش مصرف انرژی بگیرند. در حال حاضر شرکت‌ها و کارخانه‌هایی در اصفهان وجود دارند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در طول روز نیازی به انرژی برای گرمایش و روشنایی نداشته باشند. امیدواریم با بررسی بیشتر این مدل‌ها در جلسات آتی کمیسیون مسئولیت اجتماعی بتوانیم آنها را به‌صورت کاربردی و اجرایی درآوریم و به شهرداری، شورای شهر و شرکت شهرک‌های صنعتی جهت پیاده‌سازی و اجرا ارائه دهیم.
در این همایش محمدحسن امامی، رئیس انجمن مدیریت سبز ایران و نایب‌رئیس جامعه جهانی مدیریت سبز درباره کاهش قیمت تمام شده محصول و خدمات با رویکرد سبز، روش‌شناسی کاهش آلودگی‌های محیط‌زیست، ارزیابی چرخه عمر محصول و خدمات، محاسبه ردپای کربن، هوش سبز، دانش مدیریت منابع انسانی ویژه مدیران غیر منابع انسانی و فرایند دریافت نشان محصول سبز برای حاضران سخنرانی کرد.