ضرورت دُز یادآور واکسن کرونا برای حضور در کلاس‌هاست

مشاور اجرایی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای حضور دانشجویان در کلاس‌ها، سالن غذاخوری و خوابگاه‌های این دانشگاه الزامی است. حسین اسماعیلیان، افزود: سال تحصیلی جدید بصورت حضوری از دوم مهر امسال با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز می‌شود. وی اظهار داشت: […]

مشاور اجرایی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای حضور دانشجویان در کلاس‌ها، سالن غذاخوری و خوابگاه‌های این دانشگاه الزامی است.

حسین اسماعیلیان، افزود: سال تحصیلی جدید بصورت حضوری از دوم مهر امسال با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها در کلاس‌های درس و خوابگاه‌ها، خط قرمز دانشگاه است و اگر دانشجویی دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت نکرده باشد، اجازه حضور ندارد.

اسماعیلیان با بیان‌اینکه بیش از ۸۷ درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همه دانشجویان این دانشگاه باید برای تکمیل پرونده سلامت و واکسیناسیون خود به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی قرار دارد، اضافه کرد: فرایند ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان از هفته پیش در دانشگاه آغاز و تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به دانشجویان اعلام شده است.

وی درباره آماده‌سازی خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هفت مجموعه خوابگاهی این دانشگاه با ظرفیت حدود ۲ هزار دانشجو آماده پذیرش آنهاست.

اسماعیلیان با بیان‌اینکه با توجه به مساحت اتاق خوابگاه‌ها، دانشجویان به تعداد ۲، ۴ یا ۶ نفره در اتاق‌ها اسکان می‌یابند، افزود: با وجود افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعداد دانشجویان تلاش شده تا مشکل کمبود خوابگاه با اجاره یا خرید خوابگاه‌های جدید، برطرف شود و دانشجویان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی اظهار داشت: خوابگاه شهید ردانی یکی از خوابگاه‌های بزرگ این دانشگاه است اما در زمان حاضر در آستانه تخریب قرار گرفته و از مدار ارائه خدمت به دانشجویان خارج شده است.

به گفته وی، مقرر است این خوابگاه تا چند ماه آینده تخریب و با کمک خیران، یک خوابگاه جدید و به روز به جای آن ساخته شود که اعتبار اولیه آن حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان است.

اسماعیلیان تصریح کرد: با وجود اینکه این دانشگاه تعهدی برای اسکان دانشجویان پردیس ندارد اما تعدادی از آنها نیز در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان یافتند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از ۱۰ هزار دانشجو و یک هزار عضو هیات علمی دارد و بعنوان یکی از دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور مطرح است.