با حضور وزیر کشور ؛

شرکت کاشی اصفهان به چرخه تولید بازگشت

این شرکت یکی از مجموعه‌های تولیدی استان اصفهان است که با وجود توقف و بحران، در نهضت بازگشت مجموعه‌های تولیدی در دولت سیزدهم احیاء شد و در مسیر خدمت قرار گرفت.

شرکت «کاشی اصفهان» در جریان نهضت احیاء واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد، روز سه شنبه با حضور وزیر کشور به چرخه تولید بازگشت. به گزارش اخبار اصفهان، در جریان سفر یک روزه احمد وحیدی به اصفهان، شرکت «کاشی اصفهان» پس از سالها توقف و نارضایتی کارگران به چرخه تولید بازگشت.
این شرکت یکی از مجموعه‌های تولیدی استان اصفهان است که با وجود توقف و بحران، در نهضت بازگشت مجموعه‌های تولیدی در دولت سیزدهم احیاء شد و در مسیر خدمت قرار گرفت.

شرکت کاشی در سال ۱۳۵۳ بصورت شرکت سهامی خاص با ظرفیت تولید چهار میلیون مترمربع تأسیس و در سال ۱۳۶۸ به شرکت سهامی عام تبدیل و پنج سال بعد در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. این شرکت از سال ۱۳۹۳ بدلیل اختلاف نظر سهامداران دچار بحران و سال ۱۳۹۵ متوقف شد که پس از ۲ سال در سال ۱۳۹۷ وارد مدار تولید شده و بطور مجدد در سال ۱۴۰۰ درگیر بحران و متوقف شد. باتوجه به شکایت و نارضایتی کارگران این مجموعه، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در قالب نهضت احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به موضوع این کارخانه ورود کرد تا بار دیگر کاشی اصفهان به چرخه فعالیت بازگردد.

ده‌ها نشست با حضور سرمایه‌گذاران، نمایندگان کارگران و مسوولان استانی در راستای رفع مشکل این مجموعه برگزار شد و درنهایت با همراهی و همکاری بخش خصوصی و دولت و با ورود سرمایه‌گذار جدید در مجموعه اورهال شرکت آغاز و نخستین خط تولید این کارخانه در تابستان سال گذشته به مدار تولید وارد شد.
این شرکت در رمان حاضر با ظرفیت ۲۳۰ هزار متر مربع در ماه در حال تولید است و با راه اندازی کوره شماره چهار این ظرفیت بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مربع در ماه خواهد شد.
هم اکنون این شرکت با بکارگیری ۲۷۰ نفر در بخش تولید فنی و اداری در حال فعالیت است و تمامی حقوق و مزایای کارکنان پرداخت شده است.