سرقت، ضرب و جرح و توهین جرائم اول تا سوم است

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح و توهین به اشخاص به عنوان جرائم اول تا سوم استان اصفهان است. حجت‌الاسلام اسداله جعفری در آیین معارفه دادستان جدید شهرستان کاشان تصریح کرد: جرم‌های یادشده در فصل‌های مختلف سال جابجا می‌شود و فقط مختص این استان نیست، بلکه در کشور نیز گاهی […]

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح و توهین به اشخاص به عنوان جرائم اول تا سوم استان اصفهان است.

حجت‌الاسلام اسداله جعفری در آیین معارفه دادستان جدید شهرستان کاشان تصریح کرد: جرم‌های یادشده در فصل‌های مختلف سال جابجا می‌شود و فقط مختص این استان نیست، بلکه در کشور نیز گاهی این جرم‌ها از یکم تا سوم است.

وی در خصوص جرائم خشن نیز گفت: قانون و شیوه‌نامه‌ها در این خصوص قاطعانه اجرا می‌شود و حکم‌هایی که برای مجرمان خشن، سابقه‌دار و جرائم مهم مانند سرقت مسلحانه و یا آدم‌ربایی صادر شده در نوبت اجرا با اولویت قرار دارد.

رییس کل دادگستری اصفهان، جابجایی رییسان دادگستری‌ها و دادستان‌ها را امر طبیعی دانست و گفت: برنامه این اداره کل در استان اصفهان به تبعیت از سیاست‌های ریاست قوه قضاییه و در راستای تقویت حوزه قضایی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: انسجام، هماهنگی و روح وحدت عملی بین نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای پیگیری امنیت پایدار و ماندگار مردم شریف استان اصفهان وجود دارد.

حجت‌الاسلام جعفری حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش تولید و صیانت از بیت‌المال را نیز از اولویت‌های دادگستری استان اصفهان برشمرد و افزود: این مهم در حال انجام است اما تا رسیدن به حد مطلوب و انتظار مردم فاصله دارد.

وی همچنین اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدیران و مسوولان باید بدون منت، با اخلاص و پرهیز از شعار دادن خدمت کنند چرا که عملکرد آنها در منظر خداوند سبحان و مردم قرار دارد.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: در نظام اسلامی بر پایه جهان بینی توحیدی مسوولیت وجود دارد اما ریاست نه، بنابراین گوهر خدمت، گوهر نایابی است.

وی در بین خدمت‌گزاری به خلق خدا، سخت‌ترین و حساس‌ترین مسوولیت را، مسوولیت قضایی بیان و تاکید کرد: قاضی باید خودش را به خدا واگذار کند، با حس و حال بی‌طرفی گرایش به یک سمت پیدا نکند و آنچه را که به آن رسیده بر پایه اقنای وجدان و ادله، مبنای حکم قرار دهد.

رییس کل دادگستری اصفهان تصریح کرد: در این میدان سخت‌ترین کار، انقلابی عمل کردن بر پایه تفکر انقلابی و روحیه جهادی است که امروز در دستگاه قضایی حاکم است.

به گزارش ایرنا در این آیین که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان حضور داشتند از خدمات سه ساله روح‌الله دهقانی قدردانی و سیدجواد نوری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کاشان معرفی شد.