سربازی و شرایط جدید

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان با تاکید بر این مهم  شرايطي که مشمولان مي توانند در صورت دارا بودن آنها درخواست به تعويق افتادن تاريخ اعزام خود داشته باشند را تشريح کرد.

برابر ماده ۴۴ قانون خدمت وظیفه عمومی در مواردی که دو برادر همزمان در شرایط اعزام به خدمت قرار دارند ، درصورتی که یکی از برادران درحال خدمت باشد ، برادر دیگر در صورت نداشتن غیبت تا پایان خدمت برادر خود می تواند تاریخ اعزام خود را به تعویق بیندازد .
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر این مهم  شرایطی که مشمولان می توانند در صورت دارا بودن آنها درخواست به تعویق افتادن تاریخ اعزام خود داشته باشند را تشریح کرد.
سرهنگ اکبر معادلی  بیان کرد: مشمولان می توانند برای بار اول و قبل از شروع توزیع نیروی مشمولان یعنی حدود ۱۵ روز قبل از تاریخ اعزام به مدت یک ماه درخواست تمدید و تعجیل موعد اعزام خود را داشته باشند  که البته این کار از طریق دفاتر پلیس+۱۰ قابل انجام بوده  و نیازی به تأیید سازمان وظیفه عمومی نیست.
وی افزود: مشمولان متقاضی تمدید موعد اعزام برای بار دوم به شرطی که مهلت معرفی یکساله مشمول به پایان نرسیده و قبل از توزیع نیروی مشمولان  یعنی حدود ۱۵ روز قبل از تاریخ اعزام باشد می توانند از طریق دفاتر پلیس+۱۰ به مدت یک ماه تاریخ اعزام خود را به تعویق بیاندازند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مشمولان متقاضی تمدید برای بار سوم، فقط در صورت داشتن معاذیر موجه می توانند تا روز اعزام، درخواست تمدید موعد اعزام خود را در دفاتر پلیس+۱۰ ثبت کنند.
سرهنگ معادلی اضافه کرد: مشمول فاقد غیبت هم برای تمدید تاریخ اعزام به خدمت خود می بایست  به همراه برگ اشتغال به خدمت برادرجهت تمدید تاریخ اعزام به خدمت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کند .

این مقام انتظامی عنوان کرد: در مواردی که تاریخ اعزام به خدمت دو برادر همزمان باشد ،تاریخ  اعزام به خدمت یکی از آنان به مدت دو ماه تمدید می شود و درصورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت ، مشمول می تواند تا پایان خدمت دوره ضرورت برادرحین خدمت  خود از تمدید تاریخ اعزام به خدمت بهره مند شود.
وی افزود: همچنین مشمولانی که تاریخ مراسم ازدواج آنها مصادف با ایام اعزام آنها باشد با ارائه مدارک معتبر می توانند تاریخ اعزام خود را یک دوره تمدید کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مشمولانی که به علت وارد شدن بلایای طبیعی و غیرطبیعی خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده (پدر،مادر،همسر،فرزند) دچار سانحه شوند و یا منزل مسکونی آنان بالای ۵۰ درصد خسارت دیده باشد ، با ارائه مدارک و مستندات معتبر، موعد اعزام آنها حسب مورد و به تناسب میزان آسیب دیدگی حداکثر تا ۶ ماه تمدید می شود.

سرهنگ معادلی بیان کرد: مشمولانی که تنها فرزند ذکور پدری هستند که بیماری نسبتاً شدید دارد، اما در شورای پزشکی پدر نیاز به مراقبت تشخیص داده نشده، چنانچه وضعیت پدر طوری باشد که بنا به تشخیص معاون وظیفه عمومی استان نیازمند به رسیدگی موقت و حضور فرزند باشد، تاریخ اعزام مشمول تا ۲ ماه قابل تمدید است.
وی تصریح کرد: مشمولانی که موعد تولد فرزندشان مقارن با تاریخ اعزام باشد می توانند با ارائه گواهی معتبر، موعد اعزام خود را تا ۲ ماه تمدید کنند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ورزشکاران تیم های ملی هم با ارائه درخواست کتبی فدراسیون مربوط جهت اعزام به مسابقات المپیک، جهانی و آسیائی ، موعد اعزام آنان حداکثر تا ۴ ماه به تعویق می افتد.