رکوردزنی کرونا در اصفهان

 موج پنجم همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به سرعت در حال گسترش در این استان است به‌طوریکه احتمال دارد این موج نسبت به دوره‌های قبلی شدیدتر باشد.این درحالیست که با رعایت دقیق توصیه‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده صحیح و مداوم از ماسک و اهتمام به آن شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری‌ها، […]

 موج پنجم همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به سرعت در حال گسترش در این استان است به‌طوریکه احتمال دارد این موج نسبت به دوره‌های قبلی شدیدتر باشد.این درحالیست که با رعایت دقیق توصیه‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده صحیح و مداوم از ماسک و اهتمام به آن شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری‌ها، کاهش خروج از منزل، رعایت اصول بهداشتی، منع تردد شبانه و پرهیز از دورهمی و مهمانی‌های شبانه می‌توان این موج جدید را نیز به سلامت پشت سر گذاشت.
اما بیشتر مردم دستوالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و هنوز کرونا را جدی نگرفته اندو این عادی انگاری ویروس کرونا، خود خطر مهلک و بزرگی برای سلامت مردم به شمار رفته و در واقع زنگ خطر و هشداری برای کل جامعه است که در صورت ادامه روند و رفتار فعلی شهروندان، بار دیگر شاهد گسترش شیوع و انتشار این ویروس در سطح جامعه خواهیم بود.
آمار ابتلا و بستری کرونا در موج پنجم کرونا در اصفهان روز به روز روبه افزایش است و بخش درمان در مرز شکنندگی قرار داد به همین دلیل بیمارستان ها برای خدمات دهی به بیماران، نیاز فوری به پرستار دارند.
موج پنجم شیوع کرونا در کشور با آمار بی سابقه و حجم بالای مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان ها مواجه شد، به طوریکه با بالاترین ارقام شناسایی بیماران جدید و مرگ و میر روزانه مواجه هستیم و هر روز رکورد جدیدی در این زمینه ثبت می‌شود.
استان اصفهان نیز از حدود یک ماه گذشته وارد موج پنجم کرونا و قرمز شدن وضعیت همه گیری بیماری کووید ۱۹ شد و در زمان حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها به رقم بی سابقه سه هزار رسیده که در مرز شکنندگی بخش درمان استان است.
درحالیکه در موج چهارم و در فروردین امسال، حداکثر دو هزار و۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند این شاخص در ماه مرداد امسال به سه هزار بیمار رسید که آستانه تحمل بخش درمان استان محسوب می‌شود.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در موج جدید ویروس کرونا با گونه جهش یافته دلتا مواجهیم که موجب سیر سریع بیماری در استان‌های درگیر شده و مرداد ماه سختی در حوزه درمان است.
بهروز کلیدری از وضعیت فوق بحرانی کرونا در استان خبر داد و گفت: بیماران کرونایی در فهرست انتظار قرار گرفته‌اند و باید اتاق عمل و راهروی بیمارستان‌های استان را هم به بخش بستری تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: اگر محدودیت‌ها اجرا نشود و روند بیماری به همین روند ادامه یابد بطور قطع باید منتظر بیماران بر زمین مانده پشت درِ بیمارستان‌ها باشیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نقطه شکنندگی ساختار درمان ، خاطرنشان کرد: پیشتر درخواست قرنطینه کامل داده شد اما با آن موافقت نکردند و ما امروز باردیگر این درخواست را از متولیان امر داریم و در صورت عدم تعطیلی کامل، به‌طور قطع آسیب جدی بر پیکره شهر وارد می‌شود.