رهایی از شر سوسک برای همیشه!

حسین محزونیه: به گفته متخصصان این حوزه، می‌توانید با ۵ روش خانگی آسان با وسایلی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، از شر سوسک‌ها و حشرات موذی خلاص شوید. برای اینکه به طور دائمی از شر سوسک‌ها خلاص شوید، می‌توانید از تفاله قهوه، مواد شوینده ظروف و … استفاده کنید. از آنجایی که پیشگیری بهتر […]

حسین محزونیه: به گفته متخصصان این حوزه، می‌توانید با ۵ روش خانگی آسان با وسایلی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، از شر سوسک‌ها و حشرات موذی خلاص شوید. برای اینکه به طور دائمی از شر سوسک‌ها خلاص شوید، می‌توانید از تفاله قهوه، مواد شوینده ظروف و … استفاده کنید. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، در ابتدا راه‌های جلوگیری از ورود این حشرات موذی به خانه را به شما آموزش خواهیم داد.

  1. شکر و بوراکس

بوراکس برای از بین بردن سوسک‌ها بسیار مؤثر است، این ماده به آرامی باعث خشک شدن اسکلت بیرونی حشرات شده، و با تأثیر بر سیستم گوارشی‌شان، آن‌ها را از بین می‌برد.

  1. روغن نعناع

روغن نعنا یکی از معروف‌ترین مواد بازدارنده از ورود حشرات و سوسک می‌باشد، و تأثیر مثبتی در رهایی از شر این آفات موذی دارد. برای رهایی از سوسک‌ها می‌توانید از اسپری روغن نعناع استفاده کنید که هم مؤثر است و هم غیرسمی، و خطری برای کودکان به همراه ندارد. به گفته متخصصان باید ۱۵ قطره روغن نعناع را با ۱۰ اونس آب مخلوط کرده و در نواحی مورد نظر اسپری کنید.

  1. مایع ظرف شویی

مخلوط آب و صابون برای از بین بردن سوسک‌ها به خصوص سوسک‌های آلمانی مؤثر است. به گفته حشره‌شناسان: باید چهار قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب مخلوط کرده و در محل مورد نظر اسپری کنید.

  1. تفاله قهوه

کمی تفاله قهوه را درون لیوان یکبار مصرف ریخته و لیوان را درون ظرفی پر از آب قرار دهید. ظرف مورد نظر را در مکان‌هایی که احتمال ورود سوسک و حشرات می‌باشد، قرار دهید. سوسک‌ها به سمت این ظرف جذب شده و سپس برای ورود به لیوان وارد ظرف شده و در آنجا به دام می‌افتند و دیگر راه فراری نخواهند داشت. به همین سادگی!

  1. آب لیمو

آب لیموترش به دلیل ترش بودن بوی شیرین را از بین می‌برد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای دفع سوسک و حشرات است. توصیه می‌شود موقع طی کشیدن محل مورد نظر با مواد شوینده، ابتدا ۲ تا ۳ قاشق لیموترش را با آب مخلوط کرده و با آن زمین را تمیز کنید.

www.homesandgardens.com/kitchens/how-to-get-rid-of-cockroaches