مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در جمع خبرنگاران:

رتبه دوم کشور برای اصفهان در ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی

میزان خدمات رسانی مدیریت درمان در استان اصفهان نسبت به تعداد بیمه شدگان ، رتبه 15 را در کشور دارد در حالی که ارائه خدمات درمانی ما در کشور رتبه دوم را دارد و بیمارستان شریعتی و غرضی در بخش بیمارستان‌های تامین اجتماعی در کشور اول و دوم هستند.

میزان خدمات رسانی مدیریت درمان در استان اصفهان نسبت به تعداد بیمه شدگان ، رتبه ۱۵ را در کشور دارد در حالی که ارائه خدمات درمانی ما در کشور رتبه دوم را دارد و بیمارستان شریعتی و غرضی در بخش بیمارستان‌های تامین اجتماعی در کشور اول و دوم هستند.

افزایش بهره وری و عدم کاهش کیفیت خدمات

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته تامین اجتماعی این مهم را عنوان کرد و به ارائه فعالیت های مربوطه پرداخت و یاد آور شد: در پایان سال ۱۴۰۰ ما در سه بیمارستان ۷۰ هزار بیمار بستری داشتیم و این تعداد در پایان سال ۱۴۰۲ به مرز ۸۲ هزار نفر رسید، همچنین با افزایش بهره وری و عدم کاهش کیفیت خدمات ، مدت زمان بستری را کاهش دادیم.

بیمارستان در حال ساخت دارای بخش‌های فوق تخصصی

محمد رجالی افزود: در راستای افزایش میزان خدمت نسبت به تعداد بیمه شدگان کلنگ زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی جدید برای اصفهان آذرماه سال گذشته انجام شد که با تکمیل آن بخشی از مشکلات مربوط به بیماران بستری حل خواهد شد. با توجه به همتی که در سازمان وجود دارد، ساخت این بیمارستان می‌تواند مشکلات زیادی از بخش درمان را حل کند و بخش‌های فوق تخصصی مثل قلب نیز در آن پیش‌بینی شده است. ساخت این بیمارستان از زمان گرفتن همه مجوزهای ساخت از ادارات و سازمان‌هایی مثل وزارت بهداشت، محیط زیست و شهرداری حدود ۵ سال زمان می‌برد، البته ما تلاش‌های زیادی کردیم که مدیریت پروژه توسط اصفهان صورت بگیرد اما با توجه به اعتبار سنگین پروژه این امر میسر نشد و این یک پروژه کشوری است.وی در خصوص روند احداث این بیمارستان گفت: در سال ۱۴۰۱ برای ساخت این بیمارستان ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شد که با توجه به تورم موجود این عدد به ۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی تقریبا همه بخش‌ها را دارد و چند بخش تخصصی نیز خواهد داشت و یک بیمارستان عمومی است.

مصوبه ۱۱ پروژه نوسازی و احداث درمانگاه را گرفتیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به سن بالای ساختمان درمانگاه‌های زیر مجموعه نیز گفت: نوسازی درمانگاه‌های قدیمی و احداث درمانگاه‌های جدید در دستور کار مدیریت درمان تامین اجتماعی قرار دارد، که البته احداث درمانگاه جدید در سال‌های اول با ۲۰ الی ۳۰ پرسنل ماهانه نزدیک یک میلیارد برای ما هزینه دارد. هم اکنون مصوبه ۱۱ پروژه نوسازی و احداث درمانگاه گرفته شده است که در نجف آباد، فولادشهر، شاهین شهر، پیربکران و سایر شهرستان‌ها واقع شده است.

به طور ویژه بخش جراحی را توسعه دادیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان همچنین اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالای تحت پوشش خدمات درمانی در استان اصفهان چالش‌های متفاوتی وجود دارد و با توجه به تعداد مراکز و سطح خدمات ، استان اصفهان بعد از استان تهران بیشترین هزینه درمان را دارد. وی ادامه داد : در واقع چالش‌های اصلی ما سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش بیمه شدگان بود و ما به دنبال حل قسمتی از این مشکل هستیم و در این زمینه علاوه بر توسعه بخش درمان سرپایی، برای کاهش هزینه‌ها در بخش بستری برنامه‌ریزی کردیم .در این بخش به طور ویژه جراحی را توسعه دادیم که بتوانیم بخشی از این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

ضریب اشغال تخت به حدود ۹۰ درصد رسید

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به آمار جراحی در بیمارستان‌های این سازمان گفت: آمار جراحی از ۴۰ هزار در پایان سال ۱۴۰۰ به مرز ۵۳ هزار جراحی در پایان سال ۱۴۰۲ رسید و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کل آمار جراحی استان در این سه بیمارستان انجام شد که باعث کاهش هزینه افراد تحت پوشش شده است . همچنین ضریب اشغال تخت به حدود ۹۰ درصد رسید.

بخش قابل توجهی از بدهی بخش دانشگاهی را پرداخت شد

وی ادامه داد: در بخش خدمات سرپایی در پایان سال ۱۴۰۰ ما حدود ۸ میلیون خدمات سرپایی داشتیم که در پایان سال ۱۴۰۲ از مرز ۱۰ میلیون عبور کرد. در بخش خرید خدمت از ۷۰ بیمارستان و هزار مطب و هزار و ۹۰۰ پاراکلینیک و رادیولوژی استفاده کردیم که در بخش دولتی حدود ۹۰ درصد هزینه به عهده تامین اجتماعی و بخش دولتی است و در ماه‌های اخیر موفق شدیم بخش قابل توجهی از بدهی را در بخش دانشگاهی و خصوصی پرداخت کنیم.