دو عمل موفق پیوند عروق دست در بیمارستان فاطمه الزهرا (س)

بیمار کارگر جوانی ۲۴ ساله بود که در حین کار در کارگاه صنعتی، دستش زیر نوار نقاله رفته بود به این بیمارستان اعزام و به‌صورت اورژانسی، به اتاق عمل منتقل شد.

دو عمل جراحی پیوند عروق دست در بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد اصفهان رایگان و با موفقیت انجام شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ متخصص جراحی عمومی بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف‌آباد اصفهان و سرپرست تیم این جراحی گفت: خانمی ۴۱ ساله که در حین کار در کارگاه تولیدی، دست راست وی از ناحیه مچ تا آرنج به شدت آسیب دیده بود به این بیمارستان منتقل شد.

دکتر غلامحسین پورآذر افزود: دست این بیمار با تلاش ۵ ساعته گروه ۱۰ نفره پزشکان این بیمارستان با موفقیت پیوند زده شد.
وی ادامه داد: پس از عملیات احیای اولیه، ترمیم عصب، تاندون‌ها، عضلات و استخوان‌ها در سریعترین زمان ممکن انجام گرفت و بیمار در حال حاضر اندام سالمی دارد و حس و حرکت دست هم قابل قبول است.

دکتر پورآذر افزود: بهترین زمان جهت انجام عمل پیوند دست و انگشت، ۶ ساعت اول بعد از آسیب است. دکتر حمید مهرابی یکی دیگر از پزشکان جراح و متخصص ارتوپدی در بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد که دومین پیوند عروق دست را در این بیمارستان انجام داده گفت: بیمار کارگر جوانی ۲۴ ساله بود که در حین کار در کارگاه صنعتی، دستش زیر نوار نقاله رفته بود به این بیمارستان اعزام و به‌صورت اورژانسی، به اتاق عمل منتقل شد. وی با تاکید برموفق بودن این عمل جراحی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت عصب و عضلات دست بیمار و خون‌رسانی عالی است و دست بیمار را از قطع شدن نجات دادیم.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد، این مرکز درمانی را تنها بیمارستان تأمین‌اجتماعی در غرب استان اصفهان معرفی کرد که علاوه بر مردم نجف‌آباد؛ پذیرای بیمه‌شدگان سایر شهرستان‌های مجاور از جمله فریدون‌شهر، فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان است
دکتر سیدمحمود امیرشاکرمی افزود: این مرکز درمانی دارای بخش‌های جراحی، داخلی، نوزادان، مامایی، اورژانس، اتاق عمل، کودکان و بخش‌های ویژه ICU و CCU است.
همچنین در درمانگاه بیمارستان، خدمات اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، هولتر مانیتورینگ، اسپیرومتری، EEG، EMG، آندوسکوپی و کولونوسکوپی ارائه می‌شود. بخش پاراکلینیک نیز از خدمات فیزیوتراپی، تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه تشکیل شده است.